۰ نفر

مایکروسافت به پایان لومیا می‌اندیشد

۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷
کد خبر: 114296

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا سری لومیا را از رده خارج کرده و نام جدیدی را برای شاخه همراه‌های هوشمند خود انتخاب کند.

براساس گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، تلفن‌های همراه هوشمند لومیا روزهای خوبی را سپری می‌کنند. مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ میلادی ویندوز ۱۰ را برای این تلفن‌ها عرضه نکرد. بااین‌حال، آغاز سال جدید میلادی می‌تواند به منزله شروعی دوباره برای این شرکت باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرق ، همراه هوشمند لومیا ۶۵۰ که قرار است در اوایل ماه فوریه سال میلادی جاری به بازار عرضه شود آخرین تلفن همراه هوشمند سری لومیا خواهد بود. در این راستا شرکت مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل، یعنی جایی که شرکت‌هایی نظیر ال‌جی و سامسونگ جدیدترین تلفن‌های همراه هوشمند خود را معرفی کرده‌اند، حضور چندان چشمگیری نداشته است. این شرکت با پرده‌برداری از تلفن هوشمند میان رده خود یعنی لومیا ۶۵۰ نتوانسته توجه خاصی را به خود جلب کند. با وجود این لومیا ۶۵۰ تلفن ویندوزی پنج‌اینچی خواهد بود که پردازنده آن نیز یک پردازنده اسنپ دراگون نه‌چندان قوی است؛ بنابراین خط تولید لومیا پس از ارائه این تلفن نه‌چندان‌قوی برچیده خواهد شد. البته شایعاتی در زمینه تولید لومیا ۷۵۰ و لومیا ۸۵۰ نیز به گوش می‌رسید که این شرکت در پاسخ به این شایعات اعلام کرده است تولید این دو، به دلیل تلاش بیشتر برای تمرکز بر روی تولید سری جدید تلفن‌های همراه این شرکت به نام پانوس فون (Panos Phone) که با نام سرفیس فون (Surface Phone) نیز شناخته می‌شوند، لغو شده است. در ماه دسامبر سال گذشته مایکروسافت اعلام کرده بود ویندوز موبایل به تحول عظیمی نیازمند است. به‌هرحال مدت‌هاست مایکروسافت به تولید تلفن‌های همراه هوشمند علاقه نشان داده است.