۰ نفر

الیاس نادران:

فاز دوم هدفمندی یارانه ها مثل "عسل قلزم" است؛ شیرین و کشنده

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۰:۱۴
کد خبر: 1132

چهره اقتصادی مجلس هشتم فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به عسل قلزم تشبیه کرد که شیرین اما در عین حال کشنده است.

الیاس نادران نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: این روزها که برای سخنرانی به جمع مردم می روم نظرم را درباره فاز دوم هدفمندی یارانه ها جویا می شوند و می خواهند بدانند که اجرای مرحله دوم جراحی بزرگ اقتصادی چه تبعاتی دارد.

وی افزود: به نظر من فاز دوم هدفمندی یارانه ها آنگونه که دولتی ها می خواهند اجرا کنند شبیه عسل قلزم است که علیرغم طعم شیرین و گوارا، مهلک و کشنده است.

نادران تصریح کرد: مسئولان اعلام کرده اند که در مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پول بیشتری به مردم می دهند که انجام این کار اگرچه ظاهر خوبی دارد اما عملا به دلیل افزایش نقدینگی و ایجاد تورم افسارگسیخته حتما کام مردم را تلخ خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد که اجرای بدون تدبیر و عجولانه فاز دوم هدفمندی یارانه ها مانند عسل قلزم برای اقتصاد ملی حکم سم مهلک و کشنده را دارد.

عسل قلزم چیست؟

هنگامی که مالک اشتر نخعی از سوی حضرت على (ع) به زمامداری مصر منصوب شد، عمر و عاص توطئه قتل ‏وی را طراحی کرد که بر اساس آن معاویه شخصى به نام نافع را در شمایل فقیری به خدمت بهترین یار امام علی ‏‏(ع) فرستاد تا در فرصت مناسبى مالک را مسموم کند.‏ نافع که خود را مرید و ارادتمند حضرت على (ع) جا زده بود، به گونه اى رفتار کرد که مالک اشتر به او اطمینان ‏پیدا و او را همسفر خود به مصر کرد؛ اما هنگامی که در طول مسیر به روستاى قلزم رسیدند، نفوذی معاویه ‏با زهرآگین کردن عسل که از طریق پیرمرد ساده دلی به مالک اشتر خورانده شد، وی را مسموم کرد و به شهادت رساند.‏