۰ نفر

صندوق بین المللی پول درخواست قطع رابطه با ایران را رد کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 1103

صندوق بین المللی پول با درخواست یک گروه آمریکایی ضد ایرانی مبنی بر پیوستن به تحریم های آمریکا و اروپا و قطع رابطه با بانک مرکزی ایران را رد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از واشنگتن گزارش داد که صندوق بین المللی پول با رد این درخواست تاکید کرده که روابطش با ایران به دلیل عضویت این کشور در این موسسه است و ربطی به تحریم ها ندارد.

گروه ضد ایرانی 'متحد علیه ایران هسته ای' که متشکل از دیپلمات های پیشین آمریکا است از صندوق بین المللی پول خواسته بود که برای تحت فشار گذاشتن ایران برای توقف برنامه هسته ای اش، حساب بانک مرکزی این کشور را مسدود کند و یا این که عضویتش را به حالت تعلیق درآورد.

این گروه ضد ایرانی همچنین از اقدام 'کریستین لاگارد' رییس صندوق بین المللی پول در خصوص ملاقات ماه گذشته اش با رییس بانک مرکزی ایران در واشنگتن انتقاد کرده و حتی تمجید وی از بانک مرکزی ایران را به باد انتقاد گرفت.

این گروه همچنین در بیانیه خود اعلام کرده بود که صندوق بین المللی پول باید از رفتار خود با ایران دست بردارد.

اما 'ویلیام موری' سخنگوی این موسسه مالی گفت که حساب ایران در صندوق بین المللی پول به دلیل تعهدات این موسسه نسبت به نگهداری از وجوه این کشور و کمک رسانی در شرایط بحرانی، باقی خواهد ماند.

وی گفت: بر اساس اساسنامه ما، دارایی های هر کدام از اعضای صندوق بین المللی پول در حساب بانک مرکزی آن کشور باقی خواهد ماند که این موضوع شامل ایران نیز می شود.