۰ نفر

تصمیم افزایش 15درصدی حقوق با دولت است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 1041

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق منابع پیشنهادی دولت برای افزایش حقوق کارمندان را دست‌نخورده تصویب کرده است؛ ولی افزایش 15 درصدی ضریب حقوق با دولت است.

عباسعلی نورا در گفت‌وگو با فارس؛ در مورد منابع پیشنهادی دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال جاری گفت: نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارمندان دولت به طور سرجمع منابع پیشنهادی دولت را در لایحه بودجه تصویب می‌کنند و کاری به ضریب افزایش حقوق آنها ندارند، بلکه این ضریب در هیئت دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: سرجمع منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و تغییر نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: معمولا رقم منابع پیشنهادی دولت در صحن مجلس نیز تغییر پیدا نمی‌کند و همان پیشنهاد دولت به تصویب می‌رسد که براساس پیش‌بینی منابع دولت امکان افزایش حقوق کارمندان تا 15 درصد وجود دارد.

نورا تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم در فروردین 91 حدود 21.5 درصد اعلام شده، برخی نمایندگان دنبال منابعی بودند که بتوان منابع پرداختی برای حقوق کارمندان دولت را افزایش دهند.

وی گفت: حتی افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال جاری هم نمی‌تواند جبران افزایش هزینه ناشی از تورم را برای انها داشته باشد، بنابراین افزایش 15 درصدی حقوق با توجه به منابع پیشنهادی دولت کاملا عملی و امکان‌پذیر است.