۰ نفر

۴‌نماینده رئیس‌جمهور برای پاسخ به‌مجلس چه‌کسانی هستند؟

۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 8939

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس فردا میزبان وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت و معدن و وزیر جهاد کشاورزی و معاون پارلمانی رییس جمهور جهت ارائه پاسخ به سؤال عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس قوه مجریه است.

غلامرضا کاتب گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس فردا میزبان نمایندگان رییس جمهور جهت ارائه پاسخ به سؤال عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس قوه مجریه است. نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب افزود: سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی،مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن وتجارت، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و فروزنده معاون پارلمانی رییس جمهور به عنوان نمایندگان ایشان برای پاسخ به سوالات مطرح شده از رییس قوه مجریه در کمیسیون برنامه حضور می یابند.

کاتب افزود: با توجه به اینکه آیین نامه داخلی مجلس در خصوص چگونگی طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم و در سال ۸۸ اصلاح شده، پس از اینکه رئیس جمهور و یا یکی از وزرای مرتبط با سوالات نمایندگان سوال کننده در صحن حضور یافت و پاسخگوی سوال نمایندگان بود، نمایندگان سوال کننده نیز می توانند قانع شدن و یا قانع نشدن خود را در صحن پس از ارایه گزارش هایشان اعلام کنند. سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان یادآور شد: اگر پاسخ رئیس جمهور برای نمایندگان طراح سوال قانع کننده نباشد، پرونده به همراه متن سوالات و بر اساس ماده ۲۰۳ آیین نامه داخلی مجلس جهت تعیین تکلیف نهایی به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.