۰ نفر

کارشناسان درباره قیمت هفته جاری چه می‌گویند؟

نتایج آمارگیری هفتگی کیتکو از قیمت طلا

۱۵ مهر ۱۳۹۱، ۰:۵۳
کد خبر: 8147

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت را دارند.‏

اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو اعتقاد دارند که بازار طلا با یک جهش قیمتی در هفته آینده روبرو خواهد شد.

23 نفر در این رای گیری شرکت کردند. این افراد شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل گران فنی بازار هستند. از این میان 18 نفر انتظار افزایش قیمت را دارند، در حالیکه 3 نفر کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنند و 2 نفر اعتقاد به ثبات یا نوسان اندک قیمت‌ها در هفته آینده دارند. بنابراین 78.3 درصد از این افراد افزایش قیمت را پیش بینی می‌کنند، 13.0 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند و 8.7 درصد ثبات بازار طلا را پیش بینی می‌کنند.

با توجه به افزایش قیمت‌ها در این هفته، اکثر شرکت کنندگان در این آمارگیری پیش بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته آینده به سطح 1800 دلار در هر اونس برسد. آدریان دی، مدیر یک موسسه مدیریت دارایی، اظهار می‌کند که " جهش قیمت طلا به وضوح قابل لمس است و افراد زیادی که منتظر کاهش قابل توجهی در قیمت طلا بودند اکنون در حال تعقیب قیمت طلا هستند."

طرفداران کاهش و یا ثبات قیمت طلا استدلال می‌کنند که از آنجاییکه این فلز زرد نمی‌تواند به صورت غیر منتظره وارد کانال 1800 دلاری شود؛ قیمت طلا به دلیل وجود یک روند تصحیح در کوتاه مدت، کاهش پیدا خواهد کرد. کن موریسون، سردبیر یک پایگاه خبری در مورد بازارها، بیان می‌کند که " از آنجاییکه قبلا در دو تاریخ مهم (فوریه 2012 و نوامبر 2011) قیمت طلا به کانال 1800 دلار در هر اونس نزدیک شد و با وجود جهش ناگهانی خالص رفتار سفته بازانه در بازار طلا، ولی باز هم به این سطح قیمتی نرسید؛ بنابراین بعید است که قیمت طلا بدون حضور یک روند تصحیحی و کاهشی وارد کانال 1800 دلاری شود. من انتظار دارم که در هفته آینده قیمت حداقل تا سطح 1750 دلار در هر اونس کاهش یابد."