۰ نفر

پرداخت‌بدهی پیمانکاران از واگذاری‌‌های اصل۴۴

۱۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۰۸
کد خبر: 8129

قائم مقام وزیر نیرو گفت: کاهش بدهی‌ وزارت نیرو به پیمانکاران به خاطر کاهش پروژه‌ها نیست، بلکه پرداخت‌ها روال پیدا کرده و طرف‌های قرارداد وزارت نیرو به خوبی می‌دانند که پرداخت‌ها از محل واگذاری‌های اصل 44 بوده است.

علی ذبیحی‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیمانکاران صنعت برق می گویند دولت نباید از بابت کاهش بدهی‌های خود به پیمانکاران خوشحال باشد، چرا که این کاهش بدهی ها بخاطر تعریف نشدن پروژه‌ جدید است،اظهار داشت: سیاست دولت و وزارت نیرو در سال جاری بر پروژه‌های مهر ماندگار متمرکز است.

وی افزود: دولت در پروژه های مهر ماندگار سعی کرده است پروژه‌هایی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اتمام آنها برای کشور و مردم مناسب است را به اتمام برساند، این 270 پروژه یک چهارم پروژه‌های مهر ماندگار است که باید را زودتر به اتمام برسند.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تلاش شده است تا تمام ظرفیت‌های دولت و وزارت نیرو بر پروژه‌های مهر ماندگار متمرکز شود، اما طرح‌های توسعه ای و پروژه‌هایی که از قبل بوده و یا پروژه‌هایی که طبق برنامه پنجم توسعه باید به اتمام برسند، روال عادی خود را دنبال می کند.

ذبیحی تاکید کرد: ساز و کارهایی که وجود داشت سال گذشته یک مقدار پرداخت بدهی پیمانکاران را به تاخیر انداخت. طبیعی بود که پیمانکاران فشار زیادی را متحمل شوند و متاسفانه فضایی ایجاد شد که گویی وزارت نیرو قصد پرداخت بدهی ها را ندارد.

قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: با تلاش وزارت نیرو و با تهاتر و کمکی که دولت کرد مشکل پیمانکاران حل شد و بدهی‌ها کاهش یافت، این به معنای آن نیست که کاهش بدهی‌ها به خاطر کاهش پروژه‌ها بوده است.

وی افزود: وقتی پرداخت‌ها روال پیدا کرد و طرف‌های قرارداد وزارت نیرو نیز فهمیدند که محل پرداخت‌ها از محل واگذاری‌های اصل 44 است این بدهی ها به خوبی مدیریت و کاهش یافت.

ذبیحی با بیان اینکه برخی از طلب‌ها با واگذار کردن نیروگاه‌ها حل و فصل شده است گفت: وضعیت وزارت نیرو مثل گذشته نیست و بدهی‌ها هم مثل گذشته چالش‌برانگیز نیست.