۰ نفر

خرید و فروش غیرقانونی مسکن‌ مهر در بنگاه‌ها/ مردم دقت کنند

۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 4330

درحالیکه هنوز بسیاری از واحد‌های مسکن مهر سند‌دار نشده است، آژانس‌های املاک حومه تهران به صورت غیرقانونی مسکن‌های 99 ساله و ملکی مسکن مهر را خرید و فروش می‌کنند.

اقتصادآنلاین/گروه مسکن:

درحالیکه هنوز بسیاری از واحد‌های مسکن مهر سند‌دار نشده است، آژانس‌های املاک حومه تهران به صورت غیرقانونی مسکن‌های 99 ساله و ملکی مسکن مهر را خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، زمانی که با آژانس‌های املاک حومه تهران به خصوص پردیس و پرند مراجعه شود و مدعی فروش مسکن مهر باشیم، بنگاه‌داران با تمرکز بیشتر و صدای آهسته‌تر می‌گویند خرید و فروش مسکن‌های مهر ممنوع است، ولی در مورد ملک شما شاید بتوان کاری کرد.

بنگاه‌داران سپس به سوال‌هایی نظیر این‌که واحد چند متر است؟، چه امکاناتی دارد؟، واحد ملکی است یا 99 ساله؟، میزان آورده‌ی اولیه چقدر بوده است؟ و غیره مواجه می‌شویم.

سپس این بنگاه‌داران شروع به قیمت‌گذاری بر روی واحد کرده‌اند، به‌طور مثال قیمت یک واحد99 ساله 81 متری یک خوابه در قسمت‌های بلند‌مرتبه سازی مسکن مهر پردیس حدود 22 الی23 میلیون تومان است و در صورت ملکی‌بودن حدود 10 میلیون تومان به این میزان به آن افزوده می‌شود.

عواقب خرید و فروش واحد‌های بدون سند مسکن مهر مستقیما متوجه خریداران است و زمانی که این موضوع را به دلالان مسکن مطرح می‌کنیم، می‌گویند «برای شما که مشکلی پیش نمی‌آید با رضایت خریدار مسکن به او تحویل داده می‌شود.»

سعید صابونی _ مدیر عامل شهر جدید پرند _ در این باره با تاکید بر این‌که نظارت بر این موضوع برعهده‌ی ما نیست، گفت: هر اتفاقی که می‌افتد ما مسوول آن نیستیم، ما فقط اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا زمانی که سند برای واحد‌ها صادر نشده، خرید و فروش آن غیرقانونی است.

وی افزود: پیگیری این‌که آیا متقاضی واحد بدون سند خود را می‌فروشد یا خیر، به ما ربطی ندارد. ما از کارهای پشت صحنه خبر نداریم.

صابونی تصریح کرد: وقتی فردی مسکن مهر خود را از طریق دفاتر ثبت به صورت وکالت بلاعوض به فرد دیگری منتقل می‌کند، جلوگیری از این معضل برعهده‌ی ما نیست. ما فقط می‌گوییم این کار غیرقانونی است.

در حالی که شاهد خرید و فروش واحد‌های بدون سند در مسکن‌های مهر هستیم که حتی بسیاری از خریداران از عواقب خرید واحد‌های بدون سند اطلاعی ندارند و در نهایت فروشندگان با دریافت مبلغی این واحد‌ها را با وکالت بلاعوض به خریداران منتقل می‌کنند.