۰ نفر

به رغم تاکید مسوولان بر عرضه مرغ 4700 تومانی؛ متوسط قیمت هر کیلو مرغ 6300 تا 6500 تومان است

۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 4178

مرغ در بسیاری مناطق به قیمت 6300 تا بعضا 8500 تومان به فروش می‌رسد.

اقتصادآنلاین/گروه تولید و تجارت:

با وجودی که عرضه مرغ گرم با قیمت 4650 تومان در هر کیلوگرم از روز هفتم تیرماه در مراکز عرضه مستقیم مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد مرغ را بالاتر از 4700 تومان بفروشد، ولی هم‌چنان شاهدیم که مرغ در بسیاری مناطق به قیمت 6300 تا بعضا 8500 تومان نیز به فروش می‌رسد. این در حالی است که مرغ دولتی صف طولانی داشته و به سرعت نیز تمام می‌شود.

به گزارش ایسنا، نکته جالب این است که برخی مغازه‌داران که همیشه قیمت مرغ را روی شیشه مغازه می‌نوشتند، اکنون دیگر این کار را نمی کنند و برخی نیز علی‌رغم اینکه قیمت را 5200 تومان نوشته‌اند، ولی به مشتریان عنوان می‌کنند که مرغ گران و کمیاب شده و به قیمت 6500 تومان رسیده است. این در حالی است که مسوولان تاکید دارند که هم اکنون عرضه مرغ به اندازه کافی در کشور در حال انجام است و هیچ کس حق ندارد آن را با قیمت بیش از 4700 تومان عرضه کند.

چندی پیش مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا از به نتیجه رسیدن برنامه تامین و توزیع مرغ در معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و عنوان کرده بود که بر همین اساس قیمت مرغ حداکثر 4700 تومان در نظر گرفته شد.

اما سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد ثبات و آرامش در بازار خبر داده و گفته که هم اکنون در بازار هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی وجود ندارد.

رادمرد از کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ خبر داده و افزود که با توجه به توافقاتی که در خصوص تامین نهاده های دامی صورت گرفته، میانگین قیمت گوشت قرمز و مرغ به شدت کاهش یافته است.

همچنین در خبرها آمده بود که افزایش قیمت مرغ طی چند روز گذشته به دلیل گران‌فروشی ناشی از حضور واسطه‌گران و سوء‌استفاده دلالان برای تحمیل قیمت بوده و اکنون قیمت مرغ به حد متعادل خود بازگشته و ظاهرا به دلیل خلاء ایجاد شده در بازار نهاده‌های تولید و افزایش قیمت آن، برخی تصور کردند تولید کاهش یافته و قیمت را با افزایش چشم‌گیری به مصرف‌کننده تحمیل کردند که با تعیین قیمت از حضور این واسطه‌ها جلوگیری شده است.

در همین رابطه، پورکاوه - مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا، با بیان این که ذخیره‌سازی اقلام پرمصرف در ماه ضیافت الهی به اندازه‌ کافی صورت گرفته است، گفته بود که در زمینه‌ی گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز در این ماه نیز جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، چرا که در حال حاضر ذخیره‌ی این دو ماده پروتئینی در سطح مطلوبی قرار دارد.