۰ نفر

تنها نماینده مجرد مجلس از مجردی می‌گوید

۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۳۱
کد خبر: 41570

علی ایرانپور، تنها نماینده مجرد مجلس می گوید در سال 93 حتما ازدواج می کند

34 سال سن دارد و از سال 91 تا کنون به عنوان نماینده مردم مبارکه در مجلس فعالیت می کند. علی ایرانپور که دکترای حرفه ای دامپزشکی دارد و در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فعالیت می کند یک نماینده منحصر به فرد است و دلیل آن نیز مجرد بودنش است.

ایرانپور می گوید پیش از نمایندگی درگیر تحصیل بوده و پس از ورود به مجلس نیز امور نمایندگی اجازه نداده که به ازدواج فکر کند اما مصمم است که در سال 93 با دنیای مجردی خداحافظی کند.

نماینده مردم مبارکه که با بیش از 17 هزار رای به مجلس نهم راه یافته است خود را یک فرد رسانه ای می داند و سال ها در حوزه رسانه در اصفهان فعالیت کرده است.

تنها نماینده مجرد مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تجربیات دو ساله خود در مجلس و دنیای مجردی یک نماینده سخن گفته است. مشروح این گفت و گو در ادامه می آید:

تقریبا 2 سال از فعالیت شما در مجلس می گذرد. شما از نماینده شدن پیشمان نیستید؟

مسئولیت و توفیق خدمتگذاری به مردم در هر سطح و حوزه کاری فرصتی است که هر فردی باید به آن افتخار کند که بتواند به مردم و نظام و رهبری خدمت کند. خود بنده نیز نمایندگی را برای خود توفیق و فرصتی می دانم که بتوانم از لحظه به لحظه آن برای اهداف نظام دفاع کنم. بنده خوشحال هستم در بعد قانونگذاری و حوزه انتخابیه فعالیت هایی صورت گرفت اما انتظار بنده بیش از این بود که متاسفانه شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی که وجود دارد و مسائل اقتصادی که وجود داشته مانع از آن شد که نمایندگان مجلس در دوره نهم آنطور که شایسته مردم بود وظایف خود را انجام دهیم و امیدوار هستیم با تجربه به دست آمده وظایف خود را بهتر انجام دهیم.

برای مجلس دهم برنامه دارید؟

از الان نمی توان دور آینده را پیش بینی کرد و باید در دو سال آینده به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهیم.

البته خیلی از همکاران شما فعالیت انتخاباتی را آغاز کرده اند.

بله. به هر حال فضای کشور فضای تبلیغاتی شده است و شاهد تبلیغات زودهنگام هستیم و این ها باید به نامزدهایی که جدیدا می خواهند وارد مجلس شوند مربوط شود و نمایندگان فعلی باید به سوگندی که خورده اند عمل کنند.

بهترین و بدترین روزی که در دو سال گذشته تجربه کردید چه روزهایی بوده است؟

شاید یکی از بهترین روزها اولین دیدار با مقام معظم رهبری بود و ایشان توصیه های خوبی را خطاب به نمایندگان داشتند. خاطرات تلخ هم در این مدت زیاد نبوده و شاید بحث این باشد که با نگاه به گذشته می توان به این موضوع رسید که می توانستیم بهتر از آنچه انجام داده ایم عمل کنیم.

شما سال گذشته گفتید مجرد هستید. همچنان ازدواج نکرده اید؟

بله متاسفانه همچنان مجرد هستم.

چرا؟

در دو سال گذشته درگیر مسائل حوزه انتخابیه بوده ایم و فرصت نشده است. اما در سال 93 حتما ازدواج می کنم.

خانواده در این رابطه به شما فشار نمی آورند؟

البته بنده خیلی زیاد خانواده را نمی بینم. یا در تهران هستم و زمانی که در حوزه انتخابیه هستم جلسات فشرده ای را برگزار می کنیم. اما خانواده هم همواره این موضوع را مطرح می کنند و انشالله امسال فکری می کنیم.

یعنی شما برای ازدواج کسی را مدنظر دارید یا خانواده برای شما انتخاب کرده اند؟

خیر. البته خانواده افرادی را معرفی می کنند اما این موضوع تاکنون جدی نبوده است.

واکنش همکاران در مجلس به این موضوع چه بوده است؟

نمایندگان همواره به بنده لطف داشته اند و همواره به بنده توصیه دوستانه و همکارانه در این رابطه داشته اند. امیدواریم این موضوع در سال جدید به سرانجام برسد.

نمایندگان برای ازدواج گزینه ای را به شما معرفی نکرده اند؟

اتفاقا همکاران در این زمینه نظراتی را مطرح کرده اند.

خاطرم است که در ماه مبارک رمضان مجلس یک مراسم افطاری را برپا کرد و نمایندگان را به همراه خانواده خود به این مراسم دعوت کرد. شما به عنوان یک نماینده مجرد به این مراسم دعوت شدید؟

بنده به آن مراسم دعوت شدم و ربطی به مجرد بودن نداشت.

با این شرایط اقتصادی جامعه و سطح درآمدی که مردم دارند، می توان ازدواج کرد؟

اگر بحث تورم که مهم ترین موضوع در مباحث مربوط به اقتصاد است کنترل شود و وعده دولت محقق شود و نرخ تورم کاهش یابد گام بلندی برای رفاه مردم برداشته می شود. مردم همواره به افزایش حقوق توجه می کنند اما این موضوع زمانی بهتر است که در کنار افزایش حقوق شاهد کنترل تورم هم باشیم و این دو باید در کنار هم باشد. اگر دولت به وعده های خود عمل کند و در سال 93 تورم را مهار کند به افزایش تمکن مالی کارمندان و حقوق بگیران کمک می کند.

یک سوال مهم، اصلا یک مجرد می تواند نماینده مجلس شود؟

بله. متاهل بودن از شروط لازم برای نماینده مجلس شدن نیست.

تنها منبع درآمدی شما مجلس است؟

بله.

حقوق شما بیش از 2 میلیون تومان است؟

دقیقا حقوق بنده 3 میلیون و 60 هزار تومان است که با در نظر گرفتن مالیات و مسائل دیگر حقوق 2 میلیون و 500 هزار تومان حقوق دریافت می کنم.

میزان تحصیلات شما چقدر است؟

بنده دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دارم، همزمان کارشناسی حقوق خوانده ام.

پیش از مجلس، شغل شما چه بود؟

پیش از آنکه وارد مجلس شوم در صدا و سیمای مرکز اصفهان در بخش خبر مشغول بودم و حدود 6 سال هم به عنوان سردبیر یک هفته‌نامه محلی فعالیت داشتم.

مقام معظم رهبری سال 93 را با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و باز هم ایشان بر موضوع اقتصاد تاکید کردند. دلیل اصلی این موضوع چیست؟

اگر یک نگاه گذاریی به نام گذاری هایی که توسط مقام معظم رهبری در سال های اخیر صورت گرفته داشته باشیم همواره موضوع اقتصاد را به عنوان اصلی ترین دلیل این نامگذاری ها می توانیم از ان یاد کنیم. تمام این نامگذاری نشان می دهد که بحث معیشت مردم و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولان و مردم است که امیدواریم در این زمینه گام های بلندی برداشته شود. اخیرا رهبری دغدغه فرهنگی را هم در کنار موضوع اقتصادی مطرح کردند و در جلسه خبرگان رهبری توصیه هایی را خطاب به مسئولان فرهنگی کشور داشتند از باب این که به فرهنگ توجه بیشتری شود و اجازه رخنه فرهنگی و بروز مشکلات فرهنگی در داخل کشور داده نشود.

از منظر دیگر در سال های اخیر نامگذاری هایی صورت گرفته و متاسفانه آنطور که باید نتوانستیم در راستای عمل به منویات رهبری و مطالباتی که ایشان داشتند عمل شود. همانطور که در فرمایشات رهبری در حرم رضوی به این موضوع تاکید کردند که مردم ما در سال 92 حماسه سیاسی را به طور کامل انجام دادند اما در حماسه اقتصادی جای کار بیشتر است و ایشان ابراز نارضایتی کردند از این که در حتی که انتظار می رفت حماسه اقتصادی محقق نشد و این در واقع موید همین است که آن کاری که شایسته بود و وظیفه مسئولان در قبال ایجاد حماسه اقتصادی بود به خوبی صورت نگرفته و رهبری به همین دلیل سال 93 را هم در راستای نامگذاری های قبل به حوزه اقتصاد اختصاص دادند.

بحث فرهنگ را هم متاسفانه با توجه به مسائلی که در ماه های اخیر مشاهده می شود و انتظاراتی که از مسئولان فرهنگی کشور بوده دغدغه ها و نگرانی هایی که رهبری داشته اند محقق نشده است.

برای تحقق شعار امسال باید بسترهایی در جامعه فراهم شود. برای این منظور چه اقداماتی لازم است؟

اشتغال یکی از دغدغه های مردم ما است و در خانواده ها افراد بیکار و جوانانی که عمدتا تحصیل کرده وجود دارند و در غالب حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی موضوع اشتغال نهفته است. اگر ظرفیت های درون کشور به کار گرفته شوند که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است یقینا معضل بیکاری را می توانیم به همین شکل برطرف کنیم. انتظار داریم مسئولان در دولت و مجلس به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند که نامگذاری امسال به همین دلیل است که مسئولان مربوطه نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.