۰ نفر

عربستان، حزب الله را تهدید کرد

۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 29020

منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند، عربستان حزب الله را تهدید کرده است در صورت مشارکت در جنگ کوه‌های "قلمون" لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید. به گزارش دام‌پرس، منابع خبری لبنانی اعلام کردند، حزب الله لبنان به تازگی نامه‌ای از عربستان دریافت کرده که در آن از شرکت کردن در جنگ احتمالی "قلمون" برحذر داشته شده است. عربستان در این نامه به وضوح حزب الله را تهدید کرده که در صورت شرکت در جنگ "قلمون" لبنان را به آتش خواهد کشید.

به گزارش تسنیم، در این نامه ذکر شده است که در صورت مشارکت حزب الله در جنگ احتمالی قلمون عربستان، لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید و با راه انداختن جنگ داخلی در لبنان، حزب الله را به‌مدت ده‌ها سال واردجنگ فرسایشی خواهدکرد که در اثر آن به صورت کامل از موازنه مقاومت در برابر اسرائیل خارج خواهد شد.

به گفته منابع آل سعود، حزب الله لبنان در حال آماده سازی خود برای همراهی ارتش سوریه در عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در کوه‌های قلمون است.

تروریست‌های جبهه النصره و "داعش" که ارتش بندر بن سلطان رئیس سرویس امنیتی عربستان در سوریه محسوب می‌شود، در این کوه‌ها مخفی شده‌اند، براساس اعترافات یکی از فرماندهان جیش الاسلام، ده‌ها تروریست خارجی در این کوه‌ها مستقر شده‌اند.

همچنین منابع حزب المستقبل لبنان اعلام کردند، عربستان سعد حریری را مامور کرده است تا به برانگیختن احساست مردم و وادار کردن آنها برای شرکت در دوره‌های آموزش نظامی در عربستان طی دوسال آینده بپردازد. هدف از این امر محاصره کردن نیروهای حزب الله در جنوب لبنان و باز کردن یک خط امدادی از لبنان تا کوه‌های قلمون اعلام شده است.

لازم به ذکر است که تهدیدات عربستان به دلیل واهمه از سقوط کوه‌های قلمون به دست ارتش سوریه‌است. سقوط این مناطق به معنی قطع شدن خط امداد به تروریست‌های مستقر در حومه دمشق بوده و طبیعتا شکست نیروهای بندر بن سلطان در این منطقه و تسلط کامل ارتش سوریه برآن را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر حزب الله به خوبی میداند در صورتی که شکست ارتش سوریه در جنگ قلمون قدرت و نفوذ عربستان در مرز سوریه و لبنان افزایش خواهد داد، این امر به معنی مختل شدن شریان نظامی میان دو کشور می شود که این امر تهدیدی جدی برای حزب الله است.