۰ نفر

اوباما:باتحریم‌ جدیدمذاکرات رامختل نکنید

۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 29018

دولت اوباما از کنگره خواسته است که زمانی را به دیپلمات‌های این کشور برای مذاکرات در قالب 1+5 با ایران بدهد.

دولت اوباما از کنگره خواسته است که زمانی را به دیپلمات‌های این کشور برای مذاکرات در قالب 1+5 با ایران بدهد.

به گزارش شبکه‌ی خبری سی‌بی‌اس آمریکا، دولت اوباما از کنگره درخواست کرد با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مذاکرات ایران و 1+5 را مختل نکنند. قانون‌گذاران تهدید کرده بودند که به هنگام برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند.

در نامه‌ای به اوباما؛ سناتورها خواستار سیاست تعلیق برای تعلیق شدند

10 سناتور آمریکایی از حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه اعلام کردند که دولت باید در مذاکرات سیاست تعلیق دربرابر تعلیق را به کار ببرد، به این معنی که در صورت تعلیق غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، آمریکا اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران را تعلیق کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 10 سناتور آمریکایی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند در شرایط فعلی تهدید اقدام نظامی باید در میان گزینه‌ها بماند و فشارها علیه ایران حفظ شود.

آنها در این نامه اعلام کردند که در صورتی که تهران گام‌های قابل‌ملاحظه‌ای در جهت کاهش فعالیت‌های هسته‌یی خود بردارد، سنا برای تعلیق اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، آماده است.

این نامه روز جمعه برای اوباما ارسال و دوشنبه در رسانه‌ها منتشر شد. شش سناتور دموکرات و چهار سناتور جمهوری‌خواه این نامه را امضا کرده و گفته‌اند از مذاکرات حمایت می‌کنند، اما تنها در صورتی که ایران گام‌های اعتمادساز بردارد، از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه تهران حمایت نمی‌کنند.

رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا، چارلز شامر نفر شماره سه دموکرات‌ها در سنا و همچنین جان مک‌کین و لیندزی گراهام سناتورهای جمهوری‌خواه حامی تحریم‌ها، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

/