۰ نفر

اعلام سهمیه و نرخ بنزین خرداد ماه

آغاز فاز دوم هدفمندی در تیر ماه؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۳۹
کد خبر: 1671

اعلام بدون تغییر سهمیه و نرخ بنزین یارانه ای در خرداد ماه این گمانه را تقویت کرده است که دولت هنوز تصمیمی برای اجرای فاز دوم هدفمندی در خردادماه نگرفته و تیرماه زمان اجرای فاز دوم خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور اعلام کرد: 60 لیتر سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی ساعت 24 روز سی و یک اردیبهشت ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود. بدین ترتیب سایر وسایط حمل و نقل عمومی نیز سهمیه‌ای مشابه اردیبهشت ماه دریافت خواهند کرد و هیچگونه تغییر در میزان، قیمت و سهمیه سوخت در خردادماه وجود نخواهد داشت. همچنین در خردادماه 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد 700 تومان در کارت‌های سوخت خودروها واریز می‌شود که در صورت اتمام سهمیه 400 تومانی قابل استفاده خواهد بود.

به این ترتیب اعلام بدون تغییر سهمیه و نرخ بنزین یارانه ای در ماه خرداد این گمانه را به ذهن متبادر می کند که دولت هنوز تصمیمی برای اجرای فاز دوم هدفمندی در خردادماه نگرفته است. تنها دو روز به آغاز ماه خرداد باقی مانده، اما هنوز زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص نیست و گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت آب، برق، گاز، بنزین، نان و سایر کالاهای اساسی ادامه دارد. البته بنا به اعلام نماینده پارلمانی رییس جمهوری، اعلام نشدن زمان دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی از سوی دولت فرصتی برای برخی افراد که با سودجویی خود قصد بر هم زدن بازار را دارند، باقی نمی‌گذارد.