۰ نفر

انتشـار ایران‌چک از سرگرفتـه می‌شـود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 1658

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به توقف انتشار ایران‌چک از زمان دریافت نامه رییس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن این کار عنوان کرد: بانک مرکزی برای شروع مجدد تولید و انتشار ایران‌چک آمادگی دارد و منتظر ابلاغ این موضوع برای انتشار مجدد ایران‌چک هستیم.

محمود احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آمادگی بانک مرکزی برای انتشار مجدد ایران‌چک با توجه به تصویب اجازه انتشار ایران‌چک در مجلس گفت: مراحل قانونی این کار که انجام شود کار تولید و انتشار ایران‌چک تداوم پیدا خواهد کرد. ما هم با توجه به ذخایر لازم در این مورد آمادگی تولید و انتشار ایران‌چک‌ها را داریم.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد موجودی نقدینگی مردم ایران‌چک است و حذف آن دشواری‌هایی را در پی خواهد داشت. با وجود این، از روزی که نامه رییس مجلس در مورد انتشار نشدن ایران‌چک به دست ما رسیده بود، انتشار ایران‌چک را متوقف کرده و درصدد بودیم اگر مجلس با انتشار مجدد ایران چک موافقت نکرد جهت جمع‌آوری ایران‌چک‌ها اقدام کنیم.

دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: اکنون منتظر ابلاغ انتشار ایران‌چک هستیم تا طبق روال کار تولید برای جایگزینی ایران‌چک‌های فرسوده و انتشار ایران‌چک‌های جدید را انجام دهیم.

پیش از این در چهارشنبه هفته گذشته،‌ مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه 91، به بانک مرکزی مجوز داد تا اقدامات لازم را برای تداوم چاپ و انتشار ایران‌چک 50 هزار تومانی در سال جاری انجام دهد.

نمایندگان مجلس بند الحاقی 25 لایحه بودجه 91 در بخش هزینه‌ای را تصویب کردند که بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است اقدامات لازم را در زمینه تداوم چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی با طرح‌های موجود و با مسدود نمودن معادل ریالی مبالغ ایران‌چک‌های منتشره تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس طبق قانون پولی و بانکی کشور به عمل آورد.