۰ نفر

تصویر نامه شورای رقابت به خودروسازان

"خودرو کیلویی چند" نامه‌نگاری شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۴۴
کد خبر: 16350

در پی اظهارات زمستان سال گذشته رئیس جمهور مبنی بر اینکه "خودرو کیلویی چند"، شورای رقابت از خودروسازان خواست تناژ محصولات خود را به تفکیک به این شورا اعلام کنند.

اواسط زمستان سال گذشته بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در نشستی تلویزیونی پس از انتقادات شدید از آشفته بازار خودرو، در نهایت گفت:"اصلا خودرو کیلویی چند." این اظهارات رئیس جمهوری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت، حالا مورد توجه شورای رقابت قرار گرفته است. شورای رقابت در نامه رسمی به خودروسازان خواستار اعلام تناژ محصولات داخلی به این شورا شده است. جمشید پژویان رئیس مرکز ملی رقابت و شورای رقابت در این نامه آورده است: "با عنایت به نامه 10/91/1142 مورخ اسفندماه 91 مرکز ملی رقابت و جوابیه فرستاده شده از سوی شرکتهای خودروساز، مقتضی است جهت اطلاعات موارد ذیل را در اسرع وقت به این مرکز ارسال نمایند. -باتوجه به هزینه سرانه فرستاده شده برای هر یک از مدل‌های تولیدی خودرو، مشخص شود که این هزینه ها برای چه میزان و چه تناژی است. -روند قیمت تمام شده هر یک از خودروها (آنالیز قیمتی) به تفکیک ده ساله گذشته و تناژ تولیدی هر یک از انواع خودروهای تولیدی مشخص شود."

تصویر نامه شورای رقابت به خودروسازان

شورای رقابت قرار است دستورالعمل جامع قیمت‌گذاری خودرو را تا اوایل اردیبهشت ماه امسال نهایی و تصویب کند تا از این پس، قیمت خودرو براساس این دستورالعمل تعیین شود. جمشید پژویان رئیس شورای رقابت گفته است: خودروسازان مکلفند براساس دستورالعمل شورای رقابت مابه التفاوت قیمت خودرو را براساس نرخهای جدید که تا پایان فروردین یا اوایل اردیبهشت ابلاغ می شود، به مردم بازگردانند.