۰ نفر

ضرغامی: رسانه‌ها با پرهیز از سیاه‌نمایی باید به هدفمندی یارانه‌ها بپردازند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۲۴
کد خبر: 1428

طرح‌های بزرگ اقتصادی از جمله طرح هدفمندی یارانه‌ها باید با همفکری و مساعدت همه مسئولان در قوای مختلف با موفقیت به نتیجه برسد و رسانه‌ها وظیفه دارند تا با پرهیز از سیاه‌نمائی و حاشیه‌سازی‌های مخرب، مردم را به نتایج درخشان این طرح بزرگ و ملی امیدوار نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و ششمین نشست سراسری افق رسانه با حضور مدیران،‌ کارشناسان و برنامه‌سازان رسانه ملی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

رئیس سازمان صداوسیما در این نشست با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد در دهه پیشرفت و عدالت گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، فرهنگ‌سازی در این حوزه؛ نیازمند تفکر، مطالعه، نگاه عمیق، برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی و اجتماعی موضوع است. صداوسیما و دیگر دستگاه‌های تبلیغاتی در این خصوص باید اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس رسانه ملی، ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید ، کارآفرینی و بهره‌وری ؛ تبدیل شعار سال به گفتمان غالب جامعه ؛ آموزش همگانی الگوی مطلوب مصرف ، اعتمادسازی عمومی برای حمایت و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزشی اسلامی و ملی و تبیین و مطالبه نقش قوای 3 گانه در این عرصه توأم با اطلاع‌رسانی و برجسته‌سازی اقدامات مهم و اثربخش را از جمله اهداف رسانه ملی برشمرد.

ضرغامی، ترسیم قابلیت‌های اقتصادی ایران و معرفی زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری ؛ تقویت حس مسئولیت تولیدکنندگان در ارتقاء استاندارد ، تقویت و افزایش مرغوبیت کالاهای ایرانی همراه با کاهش هزینه ، آشناکردن سرمایه‌گذاران با اولویت‌های سرمایه‌گذاری ، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها ، هدایت سرمایه‌های کوچک و پراکنده مردمی به سمت سرمایه‌گذاری‌های سالم و پایدار نظیر بورس ، ترویج شیوه‌های گسترش صادرات غیرنفتی به ویژه در بخش کشاورزی و صنایع دستی ، آموزش شیوه‌های نوینِ بازاریابی داخلی و خارجی ، ترسیم فضای امن کشور برای سرمایه‌گذاری مولد ؛ معرفی ایده‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های تولیدی و چهره‌‌سازی از الگوهای موفق سرمایه‌گذاری را از جمله سیاست‌ها و وظایف مهم صداوسیما ذکر کرد و از همه صاحب‌نظران و کارشناسان دلسوز دعوت کرد تا در این جهاد عظیم و فرهنگ‌سازی مؤثر برای آن ، رسانه ملی را یاری دهند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده و افتخارآمیز در عرصه عمرانی و آبادی کشور گفت: طرح‌های بزرگ اقتصادی از جمله طرح هدفمندی یارانه‌ها باید با همفکری و مساعدت همه مسئولین در قوای مختلف با موفقیت به نتیجه برسد و رسانه‌ها وظیفه دارند تا با پرهیز از سیاه‌نمائی و حاشیه‌سازی‌های مخرب ، مردم را به نتایج درخشان این طرح بزرگ و ملی امیدوار نگه دارند.

در این نشست از 100 اثر مستند با نام "نگارستان" و 100 قطعه موسیقی تصویر با عنوان "پیک آشنا" از تولیدات مراکز استانهای سازمان صداوسیما رونمایی شد.