۰ نفر

پیش بینی رشد اقتصادی منفی برای منطقه یورو

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 1410

اتحادیه اروپا در تازه ترین گزارش پیش بینی کرد رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو امسال به منفی 0.3 درصد برسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس اولی رن ، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا تاکید کرد پیش بینی می شود به علت ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو طی ماههای آینده ، رشد اقتصادی 17 کشور عضو یورو در سال 2012 میلادی بیش از 0.3 درصد کاهش یابد .

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا در گزارش قبلی خود از رشد مثبت اقتصادی منطقه یورو در سال 2012 میلادی خبر داده بود . بر این اساس کمیسر اقتصادی اروپا تصریح کرد ، پیش بینی برای سال آینده این است که اوضاع اقتصادی منطقه یورو تا حدی بهبود خواهد یافت هر چند وضعیت اقتصادی اروپا هنوز شکننده و بی ثبات است .

وی در ادامه افزود دولت ایتالیا باید با اجرای سیاستهای ریاضتی و اصلاح ساختارهای مالی ، وضعیت اقتصادی خود را تا پایان سال 2013 میلادی بهبود بخشد . ایتالیا با بدهی 1.9 تریلیون یورویی روبرو است . وی افزود پرتغال نیز در مسیر دستیابی به اهداف مالی تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا است .

وی در خصوص وضعیت اسپانیا نیز گفت ، با ادامه روند موجود اقتصاد اسپانیا در سال 2013 میلادی نیز با رکود و بحران روبرو خواهد شد . کاهش رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه نخست 2012 میلادی موجب شد تا این کشور برای دومین بار از سال 2009 میلادی با رکود اقتصادی روبرو شود . اسپانیا با 24.4 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته در اختیار دارد .

وی در مورد هلند نیز گفت دولت هلند نباید از برنامه کاهش کسری بودجه خود به سه درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2013 میلادی تخطی کند و ضوابط معین شده برای آن کشور تغییر داده نخواهد شد . رن در ادامه در مورد فرانسه نیز افزود ، پیش بینی های رسمی دولت فرانسه در خصوص رشد اقتصادی خوش بینانه تر از پیش بینی های اتحادیه اروپاست .

اتحادیه اروپا منتظر تصمیمات و اقدامات دولت جدید فرانسه برای پیشبرد اهداف اقتصادی این کشور است . فرانسه با بیکاری 10 درصدی افزایش بدهی و کسری بودجه روبرو است . فرانسیس اولاند رییس جمهور جدید فرانسه به شدت مخالف اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی است . اقتصاد یونان همچنان مشکل سازترین مساله برای اتحادیه اروپا است . رشد اقتصادی یونان سال گذشته بیش از 6.9 درصد کاهش داشته است و پیش بینی می شود این رقم امسال نیز با افت 4.7 درصدی روبرو شود .