۰ نفر

بانک مرکزی به دنبال تثبیت نرخ ارز است؟

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱:۰۴
کد خبر: 1386

برخی این موضع بهمنی را به معنای تغییر سیستم مدیریت ارز در کشور از شناور مدیریت شده به نرخ ثابت دانسته اند در حالی که به نظر می رسد این برداشت صحیح نیست.

رییس کل بانک مرکزی در حالی که 10 روز پیش گفته بود امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، این بار اعلام کرده است: بانک مرکزی به دنبال ایجاد ثبات قیمت ارز است.

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی دهم اردیبهشت‌ماه امسال گفته بود: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، اما آنچه مسلم است این که مدیریتی شناور بر نرخ ارز حاکم بوده و بر این اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

با وجود این، وی در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بانک‌ها درباره تأثیر طرح پیش‌فروش سکه بر بازار ارز گفته است: با این طرح، بازار ارز نیز تقریباً رو به ثبات قدم نهاد و بانک مرکزی نیز به دنبال ایجاد ثبات قیمت ارز است.به گزارش ایسنا بهمنی هم‌چنین در این نشست از اعلام راهکارهایی برای ثبات نرخ ارز خبر داده است.

به گزارش "اقتصاد آنلاین"، برخی این موضع بهمنی را به معنای تغییر سیستم مدیریت ارز در کشور از شناور مدیریت شده به نرخ ثابت دانسته اند در حالی که به نظر می رسد این برداشت صحیح نیست و آنطور که سخنان رییس کل برداشت می شود، منظور وی سعی در ثبات نرخ ارز در برابر نوسانات ارزی است که همان هدف سیستم شناور مدیریت شده است.