۰ نفر

اگر خودرو فرسوده دارید بخوانید

آخرین مهلت برای خودروهای فرسوده

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۰:۰۸
کد خبر: 1345

ارندگان خودروهای مدل سال های 1356 تا 1368 شمسی و یا میلادی معادل آن می توانند تا 31 خرداد امسال برای اسقاط خودروهای خود از دو راه مراجعه به مراکز اسقاط خودرو و یا ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

ثبت نام اینترنتی طرح نقدی خروج خودروهای فرسوده از 17 اردیبهشت به صورت اینترنتی آغاز شد.

'امیررضا رجبی' معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دارندگان خودروهای فرسوده با ثبت نام در این طرح می توانند خودروی خود را به صورت دریافت نقدی از رده خارج کنند.

وی اضافه کرد : دارندگان خودروهای مدل سال های 1356 تا 1368 شمسی و یا میلادی معادل آن می توانند تا 31 خرداد امسال برای اسقاط خودروهای خود از دو راه مراجعه به مراکز اسقاط خودرو و یا ثبت نام اینترنتی اقدام کنند. رجبی با بیان این که ثبت نام اینترنتی این طرح به نشانی ( WWW.nosazin.net ) از 17 اردیبهشت آغاز شده است، وی افزود: در حال حاضر 400 هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که 330 هزار آن (مدل های 56 تا 68) می تواند در این طرح شرکت کنند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل، نقل و سوخت کشور با بیان این که ثبت نام اینترنتی در دو مرحله انجام می شود، گفت: در مرحله نخست اطلاعات متقاضی در سامانه ثبت می شود و صحت آن با اطلاعات دیگر نهادهای متولی این کار مانند پلیس راهور بررسی می شود. در مرحله دوم به متقاضی شماره سریال 10 رقمی داده می شود که نشان دهنده قطعی بودن ثبت نام اینترنتی است. وی با تاکید بر این که اگر متقاضی کد 10 رقمی را دریافت نکند به منزله ثبت نام نکردن تلقی می شود، گفت: دریافت این کد به معنی پایان مراحل دو گانه ثبت نام است. وی در باره افرادی که در سال های 89 و 90 متقاضی اسقاط خودرو با استفاده از تسهیلات بانکی بودند و تا کنون به دلایلی موفق به انجام این کار نشدند، گفت: این دسته از متقاضیان بر اساس جدول زیر باید تا زمان تعیین شده اقدامات مورد نیاز برای تکمیل پرونده خود را انجام دهند.

فهرست آخرین مهلت مراجعه به بانک متقاضیان قبلی طرح های جایگزین خودروها بر اساس بانک عامل به شرح زیر است :

بانک ملی، شرکت ایران خودرو طرح 88، دهم تیرسال 91

بانک ملی، شرکت زامیاد و بهمن، 15 شهریور سال 91

بانک ملی، گروه سایپا، 15 شهریور سال 91

بانک ملت، گروه سایپا، 15 شهریور سال 91

بانک ملت، ایران خودرو طرح 88، دهم تیر سال 91

بانک تجارت، گروه سایپا، 15 شهریور سال 91

بانک سپه، شرکت مدیران خودرو، دهم تیر سال 91