۰ نفر

بلاتکلیفی در تعیین قیمت شیر ادامه دارد

بحث و جدل بر سر گرانی شیر بالا گرفت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۵۴
کد خبر: 1030

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران: در صورت عدم همکاری برای کاهش قیمت شیر اسامی ۴ نفر از مافیای شیر را اعلام می‌کنیم/رئیس اتحادیه سراسری دامداران:در میان دامداران هیچ مافیایی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بحث ها بر سر گرانی شیر در روزهای اخیر بالا گرفته است. بگو مگوها و اختلافات میان دامداران، تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی و دولت طولانی شده و با وجود آنکه 40 روز از آغاز گران شدن شیر توسط تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی و برخی دامداران در بازار می‌گذرد، دولت همچنان بر سر این موضوع جلسات خود را طراحی و برگزار می‌کند که آیا قیمت شیر خام را از 630 به 720 تومان افزایش دهد یا خیر. در تازه ترین وقایع، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفته است، در صورت عدم همکاری برای کاهش قیمت شیر اسامی ۴ نفر از مافیای شیر را اعلام می‌کنیم. در واکنش به این اظهار نظر، رئیس اتحادیه سراسری دامداران گفته است، در میان دامداران هیچ مافیایی وجود ندارد.

امروز رضا باکری، دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه روز گذشته دامداران در دفتر معاون وزیر کشور برای تعیین قیمت شیر خام، می‌گوید: این جلسه متاسفانه بدون نتیجه به کار خود پایان داد. وی می‌افزاید: کار بررسی و تعیین قیمت شیر خام برای ارایه به کارگروه کنترل بازار به دلیل مخالفت معاون اول رئیس‌جمهوری به معاون وزیر کشور سپرده شده است، اما جلسه روز گذشته که با حضور دامداران، نمایندگان دولت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز کارخانجات تولیدکننده فرآورده‌های لبنی برگزار شد، به جمع‌بندی خاصی نرسید.

در همین حال، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران اعلام کرد در صورت عدم همکاری برای کاهش قیمت شیر اسامی ۴ نفر از مافیای شیر را اعلام می‌کنیم. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با فارس درباره قیمت مصوب شیر اظهار داشت: در چند ماهه گذشته شیر خام تا ۸۵۰ تومان به فروش می‌رسید، با توجه به تشکیل کارگروهی در خصوص قیمت شیر، مصوب شد که شیر خام از ۷۲۰ تومان بیشتر فروخته نشود. وی درباره مافیای شیر در استان تهران بیان داشت: ۴ نفر در استان تهران منجربه افزایش غیرقانونی شیر می‌شدند که وعده دادند در راستای کاهش قیمت اقدام کنند. معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: در صورتی که این افراد همکاری نکنند برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و اسامی آن‌ها نیز اعلام خواهد شد.

در واکنش به اظهارات اخیر معاون برنامه ریزی استانداری تهران مبنی بر اعلام اسامی چهار نفر از مافیای شیر، رئیس اتحادیه سراسری دامداران عنوان کرد: مسئولان بدانند که مافیا به دزد و خلافکار اتلاق می‌شود، نه تولیدکننده‌ای که تمام توان خود را برای خدمت به جامعه گذاشته است. حسین سلطانی سروستانی در این خصوص به ایلنا گفت: این اظهارات توهین به افرادی است که در خط مقدم تولید کشور فعالیت می‌کنند، افرادی که باید به دست آنها بوسه زد نه اینکه به راحتی به آنها توهین روا داشت. در صنعت دامداری کشور هیچ مافیایی وجود ندارد و همه افراد در یک محیط اقتصادی سالم فعالیت می کنند. مدیرعامل اتحادیه دامداران در ادامه گفتگوی خود با ایلنا به آخرین مباحث مطرح شده برای قیمت شیر اشاره کرد و افزود: دولت از دامداران خواسته که شیر خام را با نرخ 630 تومان مصوب سال گذشته به کارخانجات بفروشند. این در حالی است که قیمت نهاده های تولید و علوفه در مقایسه با آن زمان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. سلطانی سروستانی در این خصوص عنوان کرد: دامداران علاقه ای به فروش شیر با قیمت بالا ندارند اما با وضعیت کنونی این کار برایشان ممکن نیست. در این خصوص عنوان شد که اگر دولت متعهد به تامین علوفه و نهاده های دامی با نرخ سال گذشته برای دامداران شود، ما هم متعهد می شویم شیر را با همان نرخ عرضه کنیم. وی متذکر شد: اگر دولت تعهد خود را انجام دهد، این امر شدنی است و در غیر این صورت خیر. اما همواره بین تعهدات دولت تا عمل فاصله بوده است.