۰ نفر

معامله برنج رنگ خون گرفت

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 308228
معامله برنج رنگ خون گرفت

مردی که متهم است بر سر معامله برنج فردی را با ماشین زیر گرفته و کشته است، پای میز محاکمه رفت و اتهام قتل عمدی را قبول نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این قتل خرداد سال 96 اتفاق افتاد و مأموران باخبر شدند راننده وانتی مردی را که با او درگیری داشته زیر گرفته است. این مرد هنگامی‌‌که قصد فرار داشت،‌ از سوی مردم متوقف شد و به‌این‌ترتیب متهم به نام فریدون تحویل مأموران شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او گفت: سال‌ها قبل من با شخصی به نام فرهاد معامله برنج می‌کردم و از شمال با وانتم برایش برنج می‌آوردم تا اینکه در خرداد 95 مقداری برنج به مبلغ سه میلیون و 200 هزار تومان برای فرهاد آوردم و او گفت چند روز دیگر پول برنج‌ها را پرداخت می‌کند. چند روز گذشت اما فرهاد پولی به من نداد تا اینکه یک هفته بعد فرهاد با من تماس گرفت و درخواست 500 کیلو برنج کرد. او گفت هر وقت برنج‌ها را به او تحویل دادم، تصفیه‌حساب می‌کند.

فریدون که 40 سال دارد، گفت: زمانی که بار برنج را به فرهاد تحویل دادم، او فقط پول 500 کیلو برنج را به من داد اما طلب قبلی‌ام را تصفیه نکرد؛ فرهاد گفت برنج‌های قبلی را به مبلغ سه میلیون و 200 هزار تومان فروخته است، اما سرش کلاه گذاشته و پولی به او نداده‌اند و گفت در معاملات بعدی جبران می‌کند، اما در معاملات بعدی من دیگر برنج مرغوب به او نمی‌دادم و پول را نیز یکجا دریافت می‌کردم. در آخرین معامله فرهاد با من تماس گرفت و گفت برنج نامرغوب است، او از من خواست که برنج‌ها را تعویض کنم، من نیز نزد فرهاد رفتم، برنج‌های نامرغوب را بار زدم اما پولی که گرفته بودم را به او پس ندادم.

او افزود: من به فرهاد گفتم این‌بار برنج را بابت طلب قبلی که داشتیم، می‌برم. چند روز بعد فرهاد با من تماس گرفت و مرا تهدید کرد تا اینکه شب قبل از حادثه یکی از دوستان فرهاد به من زنگ زد و گفت برایش برنج ببرم. من نیز برنج‌ها را بار زدم و به خیابان سراج رفتم، زمانی‌که رسیدم با دوست فرهاد تماس گرفتم که او گفت منتظر بمانم؛ حدود 20 دقیقه منتظر مانده بودم که فرهاد، پسرش و چند نفر دیگر آمدند، با من درگیر شدند و مرا کتک زدند. آنها سوئیچ خودرویم را برداشتند اما من داخل وانت رفتم و با استفاده از سوئیچ یدکی که داخل وانت بود، درها را قفل کردم. درحالی‌که این افراد به خودرویم آویزان شده بودند، ماشین را روشن و حرکت کردم، در همین حین متوجه شدم که چرخ عقب خودرویم روی چیزی رفت اما به گمان اینکه آنها مقابل چرخ چیزی قرار داده‌اند، با وانت فرار کردم من متوفی را اصلا ندیده بودم و او را نمی‌شناختم. با توجه به این گفته‌ها، متهم در دادگاه کیفری محاکمه و در قتل شبه‌عمد مجرم شناخته شد، اما رأی صادره مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و در دیوان عالی کشور نقض شد. متهم روز گذشته پای میز محاکمه رفت، او یک‌بار دیگر ادعا کرد قصدی برای کشتن نداشته و اصلا متوجه مقتول نشده ‌است. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.