۰ نفر

رییس پلیس راه راهور ناجا تشریح کرد؛

راننده اتوبوس خواب بود

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 307247
راننده اتوبوس خواب بود

رئیس پلیس راه راهور ناجا جزئیات واژگونی اتوبوس در استان فارس را تشریح کرد و گفت: در این حادثه که به علت خواب آلودگی راننده رخ داد، ۵ تن از مسافران جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شمال فارس جزئیات سامانه سپهتن این اتوبوس را اعلام کرد.

وی افزود: راننده اتوبوس خواب بوده و در لحظه وقوع حادثه به لاین مقابل وارد شده ودر حاشیه آن واژگون می شود.

وی با اشاره به این که در این حادثه متاسفانه ۵ تن کشته و ۱۰ تن مجروح شده اند افزود: بر اساس اطلاعات سامانه سپهتن، راننده اتوبوس حادثه دیده امکان استراحت داشته ولی استراحت نکرده است! از سوی دیگر راننده اتوبوس تخلفی هم نداشته است.

رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که اتوبوس دارای راننده کمکی نیز بوده است تصریح کرد: راننده زنده است و هم اکنون کارشناسان پلیس راه در حال بررسی موضوع هستند که چرا راننده استراحت نکرده است.

به گفته وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده علت این واژگونی بوده است.

۲ تن از سرنشینان تبعه فرانسه بودند

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم در این باره افزود: حوالی ساعت ۵:۴۰ بامداد شنبه یک دستگاه اتوبوس که از شاهین شهر به سمت شیراز می رفت در کیلومتر ۴۰ محور سعادت شهر به شیراز واژگون شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: متاسفانه در این حادثه ۵ تن کشته و ۱۰ تن مجروح شدند.

وی با اشاره به این که ۲ تن از سرنشینان اتوبوس تبعه کشور فرانسه بودند افزود: برابر گزارشات دریافتی حال این ۲ تن مساعد است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص علت این حادثه گفت: برابر نظر اولیه کارشناسان پلیس راه استان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده علت این واژگونی بوده است.