۰ نفر

قتل دختربچه ۴ساله بر اثر کودک‌آزاری

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۳
کد خبر: 305186
قتل دختربچه ۴ساله بر اثر کودک‌آزاری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کودک آزاری و قتل کودک قائمشهری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ، با تایید خبری مبنی بر قتل کودک قائمشهری در فضای مجازی، گفت: دیروز خبر مرگ دختر ۴ ساله در این شهرستان بر اثر ضرب و شتم به پلیس ۱۱۰ و پزشکی قانونی این شهرستان اطلاع داده شد.

وی افزود: یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهرستان برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شواهد اولیه از جسد این کودک حکایت از کودک آزاری دارد و به دستور مقام قضایی جنازه جهت تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشکی قانونی قائمشهر انتقال پیدا کرد.

عباسی افزود: پرونده برای رسیدگی به دادگستری استان ارسال شد.

کودک آزاری انواع مختلفی از قبیل: جنسی، جسمی، عاطفی، غفلت وسهل‌انگاری، آزار تحصیلی و اینترنتی دارد که براساس آمار جمعیت ایران؛ ۲۰ درصد جمعیت را کودکان تشکیل می‌دهند که ۱۲ درصد مورد کودک آزاری قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان سازمان بهزیستی ۸۰ درصد کودک آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود، کودک آزاری در سن زیر ۶ سال بیشتر جسمی و در سن زیر ۱۲ سال جنسی و غفلت و سهل انگاری است.

فرمانده نیروی شهرستان قائمشهر تایید کرد که علت مرگ یک کودک چهار ساله در این شهرستان کودک آزاری بود و پدر و مادر وی به عنوان متهمان اصلی دستگیر شده اند.

مرگ این کودک بی دفاع روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد و پزشکی قانونی مازندران هم علت مرگ را ضرب و شتم اعلام کرده بود.

سرهنگ محمد ولی مرادی شامگاه پنجشنبه گفت که بازجویی از متهمان در حال انجام است و جزییات بیشتر پس از پیشرفت قضایی پرونده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز گفت که یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهرستان قائمشهر که برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شدنه بودند، کودک آزاری را تایید کردند.

دکتر علی عباسی افزود: اگر چه بررسی اولیه جسد این کودک نشان داد که کودک آزاری صورت گرفت، ولی روز گذشته به دستور مقام قضایی جنازه برای تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشکی قانونی قائمشهر انتقال یافت.

وی ادامه داد: کارشناسان پزشکی قانونی امروز پس از انجام معاینات مختلف مرگ ناشی از کودک آزاری را تایید کردند.

عباسی گفت که پرونده برای رسیدگی به دادگستری استان مازندران ارسال شده است.