۰ نفر

50شاهد برای قتل برادر قسم خوردند

۸ مهر ۱۳۹۷، ۷:۱۷
کد خبر: 303933
50شاهد برای قتل برادر قسم خوردند

صبح دیروز مرد جوانی که متهم است یازده سال پیش برادرش را در جریان اختلاف مالی به قتل رسانده است در برابر قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران ایستاد و 50 شاهد طی مراسم قسامه اورا عامل جنایت معرفی کردند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بعدازظهر ششم آبان سال 86 مردی با کلانتری تهرانسر تماس گرفت و از پیدا شدن جسد سوخته مردی 38 ساله به‌نام جواد در خانه‌ای واقع در بلوار شهید بهشتی تهرانسر خبر داد.

مأموران ضمن تحقیق پی بردند که این مرد با 50 ضربه چاقو به قتل رسیده و بعد جسدش به آتش کشیده شده است. با هماهنگی قضایی جسد او همراه تار موی کشف شده در آنجا به پزشکی قانونی منتقل شد. در جریان تحقیقات اولیه از همسر باردار مقتول و خانواده‌اش معلوم شد محل جنایت خانه قدیمی‌شان بوده و آنها در محله دیگری ساکن هستند. او هنگام ظهر از مغازه فروش موادغذایی‌اش بیرون آمد تا برای ناهار به خانه بیاید که ناپدید شده بود.

 در تحقیقات معلوم شد آخرین بار مقتول با برادرش دیده شده است. او 40 روز بعد از مرگ برادرش بازداشت شد و گفت او را ملاقات کرده، اما وی را نکشته است. پدربزرگ که قیم دو نوه‌اش بود از پسرش شکایت نکرد و او بعداز مدتی آزاد شد.

 با گذشت 10 سال سرنخ‌هایی به دست آمد که برادر مقتول دوباره در مظان اتهام قرار گرفت. همسر مقتول و دختر و پسرش به قرار منع تعقیب در ارتباط با برادر شوهرش اعتراض کردند که پرونده به دادگاه کیفری استان تهران رفت و اعتراضات پذیرفته و پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادسرای جنایی تهران ارسال شد. با دستور قاضی مرادی، رئیس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران برادر مقتول دوباره بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 او به افسر تحقیق گفت: من و برادرم اختلاف‌هایی با هم داشتیم اما قاتل نیستم. آن روز من به مغازه برادرم رفتم، او نبود و من با شاگردش ناهار خوردم. لباسم آنجا کثیف شد و آن را عوض کردم. در میانه راه برادرم را در مغازه یکی از اقوامش دیدم و بعد از او جدا شدم.

 در این مرحله مأموران از همسر او تحقیق کردند که معلوم شد وی دیرتر به خانه آمده و هیچ وقت عادت نداشته لباسش را همان روز عوض کند. همچنین تحقیقات از شاگرد مغازه مقتول نشان می‌داد روز جنایت مقتول برای خوردن ناهار به خانه‌اش رفته و برادرش دو بار به مغازه آمده و هر بار لباس جدیدی به تن داشته و در بار دوم که آمده خیلی هراسان بوده است. حتی ادعایش درباره ناهار خوردن در مغازه درست نیست. این پرونده بار دیگر درشعبه دهم رسیدگی شد وقضات این پرونده را از موارد لوث اعلام کردند.

صبح دیروز پنجاه شاهد برای مراسم قسامه در شعبه دهم به ریاست قاضی قربانزاده حضور یافتند ومتهم پرونده را عامل قتل برادرش معرفی کردند. این جلسه که مدت زیادی را به خود اختصاص داد پایان یافت ولی آخرین دفاع از متهم گرفته نشد تا صلاحیت کسانی که در دادگاه سوگند یاد کردند بررسی شود.