۰ نفر

همدستی زن‌وشوهر برای سرقت گوشی رانندگان

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۷:۰۰
کد خبر: 267684
همدستی زن‌وشوهر برای سرقت گوشی رانندگان

زن‌وشوهری که با طراحی یک سناریو اقدام به سرقت ده‌ها گوشی‌ تلفن‌همراه متعلق به رانندگان مسافرکش کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مأموران روز 25 اسفند سال گذشته با مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری فلسطین و طرح شکایت درباره سرقت گوشی تلفن‌همراهش، اطلاع پیدا کردند زن و مردی جوان پس از کرایه دربستی ماشین در طول مسیر حرکت به‌سمت میدان شهدای هفتم‌تیر اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه او کردند.  این شخص در اظهارات خود به مأموران گفت: «راننده اسنپ هستم. زن و مردی جوان در تماس تلفنی از طریق شبکه اسنپ درخواست ماشین از مبدأ خیابان بخارست به مقصد میدان هفتم‌تیر کردند. پس از طی مسافتی کوتاه، خانم جوان به بهانه مراجعه به بیمارستان از ماشین پیاده شد و من همراه همسر او به‌سمت هفت‌تیر مسیر را ادامه دادم. هنوز مسیر زیادی نرفته بودیم که مرد مسافر به‌بهانه خاموش‌شدن تلفن‌همراهش از من خواهش کرد گوشی تلفن‌همراهم را برای تماس با همسرش به او امانت بدهم. او سپس درخواست کرد ماشین را نگه دارم. در ادامه به‌بهانه اینکه گوشی آنتن نمی‌دهد، از ماشین پیاده شد و در یک لحظه از این فرصت استفاده کرد و با سرقت گوشی تلفن همراه از محل متواری شد». هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده، پرونده‌های مشابه دیگری به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که نشان می‌داد زن و مرد جوانی در پوشش مسافر و به‌شیوه مشابه اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه رانندگان مسافرکش اسنپ، تاکسی، تپسی و خودروهای مسافرکش در قالب کرایه دربستی کرده بودند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ساعت 22 روز 16 فروردین مأموران گشت انتظامی در محدوده نظام‌آباد متوجه درگیری راننده یک تاکسی با مرد جوانی شدند. این مرد با مشاهده مأموران قصد متواری‌شدن از محل را داشت اما پلیس او را دستگیر کرد و مشخص شد این شخص پس از امانت‌گرفتن گوشی تلفن‌همراه راننده تاکسی قصد متواری‌شدن از محل را داشت که راننده به نیت واقعی این شخص پی برد و مانع از فرار او شد.  مأموران کلانتری با توجه به وقوع جرائم مشابه در این منطقه، بلافاصله متهم را برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.  متهم به نام جواد (26 ساله) که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارد، پس از مواجهه حضوری با تعدادی از مال‌باختگان و شناسایی‌شدن ازسوی آنها به سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه این افراد اعتراف کرد و در ادامه همسرش به نام بهار را نیز به‌عنوان همدست خود در سرقت‌ها معرفی کرد.

با شناسایی محل سکونت متهمان در مسافرخانه‌ای در محدوده میدان راه‌آهن، بهار که او نیز مانند همسرش به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد پیدا کرده بود، دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.  سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهمان و اعتراف صریح آنها به ده‌ها فقره سرقت مشابه، پلیس آگاهی از ده‌ها مال‌باخته‌ای که در مناطق مختلف شهر تهران و با این شیوه و شگرد سارقان، گوشی‌های تلفن‌همراه خود را از دست داده بودند، دعوت به شناسایی کرد که آنها پس از مواجه حضوری با متهمان موفق به شناسایی این زن‌وشوهر سارق شدند. در ادامه رسیدگی به پرونده، قرار قانونی ازسوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 18 تهران صادر شد و متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و اکنون از مال‌باختگانی که با این شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان خرمشهر-میدان نیلوفر مراجعه کنند.