۰ نفر

کشف شیره تریاک از داخل تیوپ لوازم آرایشی +عکس

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۳۹
کد خبر: 263082
 کشف شیره تریاک از داخل تیوپ لوازم آرایشی +عکس

ماموران گمرک امانات پستی استان البرز پس از رصد اطلاعات و مشکوک شدن به یک بسته حاوی کالای لوازم آرایشی با بازرسی دقیق آن، موفق به کشف مواد مخدر از نوع شیره تریاک از داخل محتویات تیوپها شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ماموران گمرک ایران از داخل تیوپ لوازم آرایشی شیره تریاک کشف کردند.  این شیره تریاک ها به شیوه ماهرانه ای و کاملا با بسته بندی کارخانه ای و استاندارد داخل تیوپها تزریق و بصورتی کاملا حرفه ای پلمپ شده  بود که با هوشیاری  ماموران گمرک کشف شد.

الکترونیکی شدن گمرک و  راه اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزارهای کنترلی ایکس ری و سگهای مواد یاب موجب شده تا قاچاقچیان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

08

 پیش از این قاچاقچیان برای جابجایی انواع مواد مخدر ،  بذر مخدر فرآوری شده ،قرص روان گردان، شاهدانه و انواع دیگر مواد مخدر از طریق پست اقدام کرده بودند که با هوشیاری ماموران گمرک ایران شناسایی و کشف شدند.

 گمرک ایران در سال 96 به کمک سامانه های الکترونیکی ، دستگاههای کنترلی ایکس ری ، سگ های مواد یاب و با هوشیاری موفق به کشف 100 تن انواع مواد مخدر شد. رقمی که در مقایسه با سال 95، 400 درصد رشد را نشان میدهد.