۰ نفر

۲۰نفر در ۲۴ساعت گذشته در اثر تصادفات جان باختند

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 260877
۲۰نفر در ۲۴ساعت گذشته در اثر تصادفات جان باختند

رییس پلیس راهور ناجا عامل ۹۰ درصد از تصادفات ۲۴ ساعت گذشته را سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ نفر در این تصادفات جان باختند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سردار تقی مهری پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی آزادراه تهران-ساوه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت ترافیکی در شهرهای زیارتی و سیاحتی دارای حجم بالایی است و این حجم را به صورت رفت و برگشت به خصوص در محورهای شمالی شاهد هستیم.

وی افزود: به دلیل این که موج دوم سفرها چند روزی است، آغاز شده و برخی از عزیزان نیز در حال بازگشت هستند در محورهای کرج به سمت چالوس، محور هراز و محور رشت قزوین دارای بار نیمه سنگین و در برخی مقاطع سنگین هستند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات از مسافران خواست، با مدیریت زمان بازگشت از سفر، این بازگشت را به روزهای آتی موکول نکنند و افزود: ۶۰ درصد علل تصادفات جاده ای در ۲۴ ساعت گذشته سرعت و سبقت غیر مجاز بوده و حدود ۳۰ درصد نیز عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی گفت: مسافران کمبود زمان را با سرعت غیرمجاز جبران نکنند.

مهری با بیان این که پلیس در برخورد با تخلفات رانندگی بدون اغماض عمل خواهد کرد، افزود: نسبت به سال گذشته و فروردین ۹۷ کاهش تخلفات رانندگی و حوادث را داشتیم، اما بیش از ۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.