یکی از مخازن ۱۱هزارلیتری حاوی اسیدنیتریک از قسمت اتصالات دچار شکستگی شد که درپی آن مواد شیمیایی به شدت از محل آسیب‌دیدگی در سطح محوطه کارخانه محصولات لبنی نشت پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ساعت 6:04 صبح امروز نشت مواد شیمیایی در کارخانه محصولات لبنی واقع در بزرگراه فتح به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 62، گروه امداد و نجات 5 و گروه هزمت (گروه ویژه مقابله با حوادث مواد شیمیایی) به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.

داود قلی‌زاده؛ معاون منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در یک کارخانه بزرگ محصولات لبنیاتی، یکی از مخازن 11 هزار لیتری حاوی اسیدنیتریک از قسمت اتصالات آن دچار شکستگی شد که درپی آن مواد شیمیایی به شدت از محل آسیب‌دیدگی در سطح محوطه کارخانه نشت پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه نشتی مواد شیمیایی منجر به بروز مشکلات تنفسی برای کارکنان کارخانه شده بود، افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، نوارهای هشداردهنده را در اطراف محل حادثه و نیز مخازن نصب کردند و از تردد کارکنان جلوگیری به عمل آوردند.

معاون منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات مخصوص، ابتدا از نشتی اسید نیتریک جلوگیری کردند و سپس مواد شیمیایی را از مخزن آسیب دیده به مخزن مجاور انتقال دادند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ در این حادثه، به کارکنان این کارخانه آسیب جدی نرسید و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل، آثار به جای مانده از حادثه را از سطح محوطه کارخانه پاک‌سازی کردند.