۰ نفر

درگیری مرگبار موادفروش‌ها در بزرگراه اشرفی اصفهانی

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 244449
 درگیری مرگبار موادفروش‌ها در بزرگراه اشرفی اصفهانی

حدود یک هفته‌ بود که من و برادرم در محدوده اتوبان اشرفی اصفهانی مواد می‌فروختیم، حدود ساعت ۱۰ شب حادثه بود که صدای ایست شنیدیم و از ترس دستگیری توسط مأموران به سرعت از محل متواری شدیم اما...

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از تسنیم، ساعت یک بامداد 26 مرداد سال جاری مأموران کلانتری 140 باغ‌فیض در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند پسر بیست و چهار ساله‌ای به نام مجید به دلیل اصابت ضربات متعدد چاقو در خیابان اشرفی اصفهانی دچار جراحات شدید شده و پس از انتقال به بیمارستان پیامبران به دلیل شدت جراحات جان خودش را از دست داده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر بازپرس امور جنایی تهران به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه جرم و بیمارستان حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

طی تحقیقات اولیه برادر مقتول در اظهارات اولیه به بازپرس پرونده گفت: من و برادرم زمان حادثه در چهاردانگه بودیم که فردی با برادرم تماس گرفت و پس از این تماس برادرم با خودروی سمند یکی دیگر از برادرانمان از منزل خارج شد و پس از آن هرچه با تلفن‌همراه برادرم تماس گرفتم پاسخگو نبود تا اینکه فردی ناشناس تلفن برادرم را پاسخ داد و گفت برادرم با ضربات متعدد چاقو مجروح شده و از من خواست که خودم را به خیابان اشرفی اصفهانی برسانم.

وی افزود: زمانیکه به محل رسیدم برادرم را به بیمارستان پیامبران انتقال دادیم اما وی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی تحقیقات برای شناسایی قاتل آغاز شد که کارآگاهان با بررسی اظهارات برادر مقتول همچنین فاصله زمانی محل سکونت خانواده مقتول با محل حادثه اطمینان پیدا کردند که برادر مقتول تمامی ماجرای شب حادثه را برای آنها بیان نکرده است بنابراین بار دیگر تحقیقات از برادر مقتول در دستور کار قرار گرفت و این بار کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول و برادرش در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند و شب جنایت نیز با گروه دیگری از فروشندگان مواد مخدر بر سر تصاحب محل خرید و فروش مواد درگیر شدند که نهایتاً مقتول توسط گروه رقیب به قتل رسیده است.

برادر مقتول در تحقیقات بعدی در اظهاراتش، درباره شب جنایت به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته‌ بود که من و برادرم در محدوده اتوبان اشرفی اصفهانی مواد می‌فروختیم، حدود ساعت 10 شب حادثه بود که صدای ایست شنیدیم و از ترس دستگیری توسط مأموران به سرعت از محل متواری شدیم اما پس از گذشت مدت کوتاهی، برادرم که به موضوع شک کرده بود مجدداً به محل برگشت و متوجه شدیم کسانی که ما تصور کرده بودیم مأمور هستند در واقع رقبای ما در فروش مواد مخدر هستند؛ برادرم به یکی از آنها به نام منوچهر نزدیک و در ادامه با یکدیگر درگیر شدند، در نهایت منوچهر چندین ضربه‌ چاقو به برادرم زد و به سرعت از محل فرار کرد، زمانیکه برادرم را به بیمارستان رساندم، برادرم پس از گذشت چند ساعت و به علت شدت جراحات فوت کرد.

برادر مقتول در اظهاراتش اعلام کرده بود که فرد دیگری به نام فرهاد نیز که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد، در زمان درگیری به همراه منوچهر بوده است، در نهایت فرهاد در منطقه قلعه‌ حسن‌خان شناسایی و به اداره  آگاهی منتقل شد.

فرهاد پس از اطلاع از موضوع پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که شب حادثه به همراه تعدادی از دوستانش در محدوده اتوبان چمران حضور داشته و به هیچ عنوان در درگیری بین مجید و منوچهر دخالتی نداشته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با شناسایی خودروی سواری پراید متعلق به منوچهر و ثبت دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس، اقدام به شناسایی محل تردد منوچهر در شهر قدس کرده، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و سرانجام موفق شدند او را دستگیر کنند.

در زمان دستگیری منوچهر، برادرش به نام آرش یکی از دوستانش به نام صابر سعی داشتند تا ضمن درگیری با کارآگاهان مانع از دستگیری منوچهر شوند که البته توسط کارآگاهان دستگیر و به همراه متهم اصلی پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

منوچهر در اظهارات اولیه منکر هرگونه درگیری و حتی داشتن آشنایی با مقتول همچنین فعالیت غیرقانونی در زمینه خرید و فروش موادمخدر شد اما نهایتاً پس از مواجهه حضوری با برادر مقتول و ارائه مستندات غیرقابل انکار درباره فعالیت در زمینه خرید و فروش موادمخدر، به درگیری منجر به جنایت و ارتکاب قتل با انگیزه تصاحب محل خرید و فروش موادمخدر اعتراف کرد.

سرانجام متهم این پرونده با دستور بازپرس امور جنایی تهران بازداشت شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.