۰ نفر

اجرای حکم قاتل «ستایش» قطعی شد

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 242120
اجرای حکم قاتل «ستایش» قطعی شد

وکیل‌مدافع قاتل ستایش قریشی از قطعیت اجرای حکم موکلش در روز پنجشنیه خبر داد.

مجتبی فرح‌بخش وکیل مدافع متهم پرونده موسوم به ستایش قریشی گفت: با مراجعه به دادسرای ورامین از قطعیت اجرای حکم موکلم مطلع شدم. این حکم فردا صبح (پنجشنبه) اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی عنوان کرد: طی نامه نگاری‌هایی درخواست کردم که در زمان اجرای حکم حضور داشته باشم تا شاید بتوانیم به دلیل حضور هر دو خانواده در زمان اجرای حکم از آخرین فرصت برای جلب رضایت اولیای دم ستایش استفاده کنیم.

فرح‌بخش روز گذشته (سه‌شنبه) از تماس با خانواده امیرحسین برای حضورشان در زندان خبر داد و گفت: استنباط خانواده امیرحسین این است که حکم فرزندشان پنج‌شنبه اجرا می‌شود.

وی گفت: در خصوص تاریخ دقیق اجرای حکم امیرحسین رسما چیزی به ما ابلاغ نشده است. صبح امروز (سه‌شنبه) خانواده امیرحسین از طرف زندان برای ملاقات حضوری دعوت شد و آنها متوجه شدند که ظاهرا آخرین ملاقات است و استنباط‌شان این است که احتمالا حکم امیرحسین پنج‌شنبه اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به پرونده موسوم به «ستایش» در شهریور سال ۹۵ در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی انجام شد و در نهایت سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به متهم پرونده تفهیم شد. بر اساس رای صادره، قاتل این پرونده در خصوص اتهام قتل عمد به قصاص نفس و در خصوص اتهام تجاوز به عنف به یک بار اعدام و در خصوص اتهام جنایت بر میت به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض به رای صادره توسط دادگاه کیفری، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۳۲  دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز حکم دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.