۰ نفر

اخاذی از پدر با انتشار عکس‌های خصوصی

۴ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۲۱
کد خبر: 240133
اخاذی از پدر با انتشار عکس‌های خصوصی

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری جوانی خبر داد که با انتشار تصاویر خصوصی پدرش در فضای مجازی قصد اخاذی از پدرش را داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، سرهنگ حبیب اله رجبلی‌ رییس پلیس فتا استان فارس در رابطه با این پرونده گفت: مردی 45 ساله با مراجعه به پلیس فتا و با ارائه مستنداتی اعلام کرد که در روز قبل شخصی ناشناس با شماره تلفن ناشناس با شاکی تماس و ایشان را تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی کرده و برای انتشار نیافتن تصاویر شخصی شاکی درخواست مبلغ صد میلیون تومان در قالب پول اینترنتی (بیت کوین) ظرف 24 ساعت نموده بود.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که این فرد ناشناس بیان داشته که تصاویر شخصی را از طریق هک نمودن گوشی به دست آورده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآورشد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکی تایید و نسبت به شناسایی متهم اقدام و وی به این پلیس احضار شد.

سرهنگ رجبلی گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی شد و خود را فرزند شاکی معرفی کرد که پس از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار نمود. متهم در اظهارات خود بیان داشت که هرگز این کار را برای پول انجام نداده زیرا پدرش از لحاظ مالی او را در بهترین شرایط قرار داده و انگیزه این اقدام را اینگونه بیان کرد که چند روز پیش هنگامی که گوشی پدرش در اختیارش بوده متوجه ازدواج پدرش با زن دیگری شد که این موضوع برای متهم بسیار ناراحت کننده بوده و به این کار مجرمانه اقدام کرده بود.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی 530 نفر از شهروندان در شبکه های اجتماعی

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با تبلیغ و فروش نرم افزارهای غیرمجاز در شبکههای اجتماعی و طراحی درگاههای جعلی بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب 530 نفر کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان خبرداد.

وی گفت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی توسط فردی ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: تحقیقات تخصصی پلیس برای بررسی این موضوع آغاز و در مراحل نخستین بررسی های کارشناسی پلیس فتا استان مشخص شد، متهم این پرونده به غیر از برداشت غیرمجاز از حساب شاکی پرونده، با طراحی نرم افزارهای غیرمجاز و ممنوعه و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی و پیام رسانها، در ابتدا اقدام به ترغیب افراد به دریافت این نرم افزار کرده و سپس برای فعال سازی اپلیکیشنهای مورد نظر افراد را به درگاههای جعلی بانکها هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی‌شان، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان میکند.

سردار عزیزی اضافه کرد: متهم مورد نظر که با ترفند خاصی برای فرار از قانون و عدم شناسایی، وجوه برداشت شده را استفاده می‌کرد با دقت نظر کارشناسان پلیس فتا استان، شناسایی شد.

این مقام عالی انتظامی گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی طی عملیاتی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شد.

وی تصریح کرد: در مراحل بازجوییهایی تخصصی فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود، به جرم خود و دسترسی به اطلاعات 530 حساب بانکی شهروندان و برداشت هفتصد میلیون ریال از حساب بانکی آنان در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.

خدشه ‌دار کردن وجهه استاد با هک شبکه اجتماعی

سرهنگ دوم ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با تلاش شبانه‌ روزی کارشناسان پلیس فتا استان یزد، دانشجویی که با هک نرم افزار شبکه اجتماعی استاد خود سعی در خدشهدار نمودن وجه علمی و اجتماعی وی را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: برابر مراجعه یکی از اساتید دانشگاه مبنی بر هک صفحه خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی افزود: برابر اظهارات شاکی، متهم با استفاده از دسترسی به یکی از نرمافزارهای شبکه اجتماعی وی، با درج مطالب توهین آمیز و مستهجن باعث اعتراض شاگردان و دیگر اساتید دانشگاه شده است.

وی گفت: در بررسی موضوع پرونده مشخص شد متهم اقدام به پاک نمودن پست‌ها و نظرات علمی موجود در صفحه شخصی استاد کرده و با بارگزاری مطالب مبتذل و مستهجن سعی در مخدوش نمودن وجه اجتماعی و علمی استاد خود را داشته است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم که یکی از شاگردان شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: در بازجویی از متهم وی اقرار نمود با دسترسی به ایمیل استاد خود که رمز آن شماره همراه وی بوده توانسته به شبکه اجتماعی استاد دسترسی پیدا کند و با توجه به خصومتهای مرسوم بین استاد و شاگرد این گونه جرمی را مرتکب شد.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: در بررسی تجهیزات کشف شده توسط کارشناسان این پلیس تعداد زیادی نرم افزارهای هک و همچنین تعداد زیادی نام کاربری و رمز عبور شبکه های های اجتماعی و ایمیل از متهم کشف شد.

کشف 5 میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در اهواز

سردار حیدرعباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار دپو مواد غذایی قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

وی گفت: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی انبار دپوی مواد غذایی قاچاق را در یکی از مناطق شهر اهواز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی از این مکان بازرسی کردند .

سردار عباس زاده ادامه داد: در بازرسی از این انبار، تعداد هفت هزار و 492 قوطی نوشابه انرژی زا ، سه هزار و 900 قوطی دلستر ، دو هزار و 88 بسته قهوه ، 10 هزار و 404 عدد صابون، دو هزار و 940 قوطی کمپوت، یک هزار و 702 بطری روغن ، 960 عدد شیرعسل، 144 بطری سرکه، یک هزار و 750 بسته تمرهندی، 3 هزار و 300 قوطی آبمیوه، 528 قوطی کنسرو ، 156 قوطی ترشی و 856 کیلوگرم چای خارجی قاچاق فاقد هر گونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: با بررسی به عمل آمده و نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق 5 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

سردار عباس زاده در پایان با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده راهی مرجع قضائی شده، اظهار داشت: عملکرد قاچاقچیان در تضاد با اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد داخلی جامعه را هدف قرار می دهد، بنابراین تلاش پلیس برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی کماکان ادامه دارد.

کشف 20 فقره سرقت داخل خودرو در بهبهان

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان استان خوزستان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف 20 فقره سرقت توسط ماموران آگاهی در این شهرستان خبر داد.

گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از داخل خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و پایش شبانه روزی مظنونین در نتیجه ، عامل سرقت ها را به هویت 'م – ر ' شناسایی و در یک عملیات منسجم فرد مورد نظر را به همراه تعدادی از اموال مسروقه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ پاپی تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده به انجام 20 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان بهبهان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در پایان با بیان اینکه متهم طی مراحل قانونی راهی مرجع قضائی شده، از شهروندان خواست به توصیه ها و هشدار های پلیس توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با سامانه پلیسی 110 تماس بگیرید.

3 هزار دستگاه غذاساز قاچاق در اراک کشف شد

سرهنگ سید نورالدین حسینی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از کشف بیش از سه هزار دستگاه غذا ساز خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال، در عملیات پلیس در شهرستان اراک خبر داد.

گفت: در تداوم طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی تحقیقاتی گسترده، ماموران پلیس آگاهی استان از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق از محور های مواصلاتی استان مطلع شدند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده از سوی ماموران پلیس، خودروی مورد نظر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اراک شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی یادآور شد: در بازرسی از کامیون توقیفی، تعداد سه هزار و 16 دستگاه غذا ساز خارجی قاچاق فاقد مدارک معتبر گمرکی به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به این که محموله قاچاق کشف شده از یکی از بنادر جنوبی بارگیری و به مقصد تهران حمل می شده است، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.