۰ نفر

۴سرنشین یک موتورسیکلت در برخورد با سواری به شدت مجروح شدند

۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶
کد خبر: 204974
۴سرنشین یک موتورسیکلت در برخورد با سواری به شدت مجروح شدند

یک دستگاه موتورسیکلت که با چهار سرنشین از تپه عباس آباد در همدان به سمت بلوار ارم این شهر در حال حرکت بود به علت ناتوانی راننده با یک دستگاه سواری برخورد کرد که هر چهار سرنشین موتورسیکلت به شدت مجروح شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در ساعت یک بامداد روز یکشنبه گذشته یک دستگاه موتورسیکلت که با چهار نفر سرنشین از تپه عباس آباد به سمت بلوار ارم در حال حرکت بود به علت ناتوانی راننده و سوار شدن 3 سرنشین غیرمجاز به سمت مقابل منحرف و با یک دستگاه سواری برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: شیب تند تپه عباس آباد و سوار شدن 4 نفر سبب خارج شدن کنترل این موتورسیکلت از دست راننده و انحراف آن به سمت مسیر مقابل و برخورد با خودروی سواری که در حال حرکت بوده شده است.

سرهنگ فکری اظهار داشت: در این سانحه رانندگی هر چهار سرنشین موتورسیکلت به شدت مجروح شده و حال عمومی راننده این وسیله نقلیه نیز وخیم گزارش شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طبق ماده 166 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ظرفیت موتور سیکلت برای یک نفر طراحی شده است.

وی یادآور شد: سهم 35 درصدی موتور سواران در سوانح فوتی و 43 درصدی در سوانح جرحی، متاسفانه موید پایبند نبودن آنها به قانون است.

سرهنگ فکری گفت: موتورسیکلت های که هم اینک به وفور در بازار موجود است استانداردهای لازم را ندارند و در بیشتر کشورهای جهان این نوع موتورسیکلت ها سالهاست که جمع آوری شده است.

وی افزود: هم اینک در بیشتر کشورها از موتورسیکلت های برقی که دارای قدرت مانور پائین و سرعت بین 40 تا 60 کیلومتر در ساعت است استفاده می شود.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه تاکید کرد: تنها در صورت مجهز بودن موتورسیکلت به زین کامل یا یدک پهلو می توان فرد دیگری را بر موتورسیکلت سوار کرد.

وی افزود: همچنین طبق ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده موتور سوار و ترک نشین از کلاه ایمنی الزامی است.

لازم به ذکر است، در 3 ماهه ابتدایی سالجاری 16 فقره سانحه فوتی در معابر درون شهری استان همدان رخ داده که منجر به مرگ 16 نفر شده است که 6 تن از جانباختگان موتورسوار هستند.

طبق آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان بیش از 220 هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد می کنند.