۰ نفر

حریق گسترده در سرخه حصار +تکمیلی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۲۲
کد خبر: 194282
حریق گسترده در سرخه حصار +تکمیلی

بخش‌هایی از پارک سرخه‌حصار تهران دچار حریق شد.

حوالی ساعت ۲۱:۱۲ امشب حریق گسترده ضایعات داخل پارک سرخه‌حصار به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در‌ پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان شش ایستگاه را به محل اعزام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد حدود سه هزار متر مربع از ضایعات داخل پارک طعمه حریق شده که آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق کردند.

تکمیلی

آتش‌سوزی سرخه‌حصار خارج از محدوده پارک ملی بوده است/به مراتع هیچ آسیبی نرسید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اخباری که مبنی بر آتش‌سوزی در پارک ملی سرخه‌حصار است، گفت: این آتش‌سوزی خارج از محدوده پارک ملی بوده و هیچ آسیبی به مراتع در داخل پارک ملی نرسیده است.

نقی میرزاکریمی ضمن اشاره به اینکه آتش‌سوزی در محدوده پارک ملی سرخه‌حصار نبوده است، گفت: در خارج از محدوده پارک ملی سرخه‌حصار زباله و ضایعاتی آتش گرفته بودند که اکنون آتش‌نشانی موفق به اطفای آن شده است.

میرزاکریمی ضمن تاکید بر آنکه در فصل بهار امکان آتش‌سوزی پارک ملی با توجه به پوشش سبز آن وجود ندارد، گفت: علت آتش‌سوزی آتش گرفتن ضایعات بوده است که شهرداری و آتش‌نشانی در این مورد دقیق‌تر می‌توانند پاسخ دهند.

همچنین امامعلی یگان‌زاده سرپرست پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار گفت: آتش‌سوزی در محدوده پارک ملی سرخه‌حصار نبوده است و به علت آتش گرفتن زباله‌هایی بوده که بیرون از این محدوده بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفاء شده است، بیان کرد: در این فصل سال امکان آتش‌سوزی در این مراتع وجود ندارد.