۰ نفر

دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۲۴ ساعت

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲
کد خبر: 161929
دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۲۴ ساعت

عامل قتل پسری در خانه مجردی فشم که در جریان تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شده است، اعتراف کرد از شوخی زشت پسر عمه اش کینه به دل گرفته و با هم درگیر شده اند.

ساعت ۸ شب پنج شنبه گذشته، وقوع یک جنایت در کوچه حسینی منطقه فشم  به کلانتری ۱۶۲ فشم اعلام شد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد که پدر قربانی در مراجعه به خانه مجردی فرزندش و پس از ورود به داخل خانه، در حالی که چاقویی در داخل سینه ی پسرش برجای مانده بود با جسد فرزندش روبرو شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و با دستور قاضی مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

پدر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پسرم به نام زین الدین ۱۸ ساله چند خانه آن طرف تر از خانه ی خودمان ، به همراه تعدادی از بچه های فامیل به صورت مجردی در محل جنایت زندگی می کرد ؛ ساعت۸ شب به دنبال پسرم رفته بودم که ناگهان پس از ورود به داخل خانه ، با جسدش در داخل خانه روبرو شدم.

کارآگاهان جنایی در بررسی محل جنایت با یک جفت کتانی روبرو شدند که ابتدا تصور می شد متعلق به مقتول است اما با عدم شناسایی کتانی ها توسط اعضای خانواده مقتول ، شناسایی صاحب کتانی ها در دستور کار  قرار گرفت.

همزمان با تحقیقات جهت شناسایی صاحب کتانی ها، کارآگاهان در تحقیقات میدانی از محل جنایت و با بررسی اظهارات تعدادی از همسایگان اطلاع پیدا کردند که آنها جوانی را در غروب روز جنایت مشاهده کردند که با پای برهنه از محل جنایت خارج و دوان دوان از محل دور شده وهمین موضوع باعث شده بود تا یکی از همسایگان در تماس با پدر مقتول این موضوع را اطلاع دهد و او نیز ساعتی بعد و در پی عدم پاسخگویی فرزندش به تماس های تلفنی، به محل جنایت مراجعه و با جسد فرزندش روبرو شود.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان جنایی با همکاری مأمورین کلانتری ۱۶۲ فشم اطلاع پیدا کردند که پسردایی مقتول به نام حجت با پای برهنه در منطقه گیلاوند مشاهده شده است ؛ در ادامه و با شناسایی تصویر بدست آمده از حجت توسط همسایگان، کارآگاهان به منطقه گیلاوند اعزام و در ساعت ۳ جمعه گذشته موفق به دستگیری حجت ۱۸ ساله شدند .

حجت . الف در اظهاراتش به ارتکاب جنایت و قتل پسرعمه اش اعتراف و به کارآگاهان گفت: بخاطر شوخی زشتی که مقتول با من انجام داده بود کینه به دل گرفته بودم  تا اینکه روز پنجشنبه  از طریق لوله گاز خودم را به داخل بالکن کشیده و از آنجا وارد خانه شدم، مقتول در حال مشاهده تلویزیون بود به سمت او حمله ور شدم و در حالی که روی زمین دراز کشیده بود، خودم را به روی سینه اش رساندم ؛ با چاقویی که از قبل تهیه کرده بودم چند ضربه به او وارد کرده و پس از آن به سرعت از خانه خارج شده و از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، به خبرنگار مهر گفت: تحقیقات در پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد و با توجه به وجود برخی ابهامات در پرونده و همچنین برخی تناقضات در اظهارات متهم در خصوص انگیزه واقعی جنایت، رسیدگی تخصصی جهت شناسایی دقیق نحوه ارتکاب جنایت و انگیزه آن از سوی متهم ، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

مهمترین تناقض این پسر ۱۸ ساله در زمینه نحوه ورود به ساختمان است چرا که اگر ادهاعایش واقعیت داشت او نباید کتانی هایش را جا می گذاشت و تصور پلیسی این است حجت در خانه مقتول میهمان بوده است که دست به این جنایت فامیلی زده است.