۰ نفر

برف در اردبیل بیش از ۲۷ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 154678
برف در اردبیل بیش از ۲۷ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بارش برف سنگین چهارشنبه گذشته در اردبیل 27 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت برجای گذاشت.

مسعود امامی یگانه افزود: بارش برف در اردبیل بیشتر بر درختان سطح شهر و سیم های برق خسارت وارد کرد که بر اساس برآورد اولیه و اعلام شرکت توزیع برق و شهرداری اردبیل این خسارت در سیم های برق به میزان هفت میلیارد و500 میلیون ریال و درختان سطح شهر هم 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: میزان خسارت های وارده به سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور گزارش شده و وزارت کشور ضمن هماهنگی با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی پیشنهاد جبران این خسارت و تخصیص اعتبار را خواهند داد که انشاالله با تخصیص اعتبار بخشی از خسارتها جبران شود.

امامی با اشاره به شدت بحران برف در اردبیل و تلاش نیروهای امدادی برای مهار آن افزود: شدت بارش برف در چند سال اخیر آن هم در فصل پاییز کم سابقه بود اما با تلاش نیروهای امدادی و مشارکت مردم بحران پیش آمده مهار شد و در حال حاضر هم 400 مورد قطعی سیم برق اصلاح شده است و مشکلی در رابطه با قطعی برق در شهر ها و بخشها و روستاها دیده نمی شود .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در خصوص کمبود تجهیزات لازم برای مقابله به بحران در استان اردبیل گفت: مشکل عمده ما در اتفاق اخیر کمبود بالابر و اره برقی بود که با هماهنگی استاندار اردبیل امکانات و تجهیزات لازم از آذربایجان شرقی بعنوان استان معین تامین شد. وی ادامه داد: البته با این امکانات اندک هم بسیاری از اتفاقات برق اصلاح شده بود اما برای اینکه بطور سریع خاموشی برق رفع شود امکانات لازم از آذربایجان شرقی در خواست و به موقع هم تامین شد .

امامی در خصوص خسارت ناشی از برف در شهرستان ها هم گفت: در شهرستان های استان اردبیل شدت برف زیاد نبود و خسارتی هم تا کنون گزارش نشده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به مشارکت مردم و نیروهای امدادی برای مقابله با بحران برف افزود: مشارکت مردم و نیروهای شهرداری ،اداره برق ، هلال احمر و پلیس راه در این اتفاق قابل تحسین بود که جا دارد از همه آنها تشکر و قدردانی شود .

 بارش برف به میزان 50 سانتی متر در شهرستان اردبیل موجب قطعی برق ،شکسته شدن 150 هزار اصله درخت و مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در اردبیل شده بود که با حمایت و پشتیبانی مردم و نیروهای امدادی خاموشی برق و مسدودی راه ها مرتفع شد.