۰ نفر

سازمان ملل «محاکمه» عاملان قتل خاشقجی را خواستار شد

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 308838
 سازمان ملل «محاکمه» عاملان قتل خاشقجی را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد.

به گزارش  سی‌ان‌ان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نگرانی شدید خود را درباره تأیید قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول، ابراز کرد و به خانواده وی و دوستان وی تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که گوترش «بر لزوم تحقیقات فوری، دقیق و شفاف درباره شرایط مرگ خاشقجی و محاکمه مسئولان این جنایت تأکید کرده است».

این در حالی‌ست که گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل متحد تأکید کرد که اطلاعیه عربستان سعودی درباره اعدام خودسرانه خاشقجی «غیرمنطقی» است و نیاز است تحقیقاتی معتبر و شفاف برای شناسایی قاتلان این روزنامه‌نگار صورت گیرد.

 عربستان سعودی بامداد امروز ــ شنبه ــ پس از دو هفته اعلام کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر درگیری فیزیکی کشته شده است. طبق اطلاعیه حکومت عربستان سعودی، 18 نفر در این رابطه بازداشت شده و شماری از مقامات امنیتی عربستان از سمت‌های خود برکنار شده‌اند.

عربستان پیش از این بارها قتل جمال خاشقجی را انکار کرده بود و رسانه های این کشور بعد از دو هفته دروغ پردازی تلاش داشتند تا مسئولیت آن را  بر عهده قطر بیاندازند.