۰ نفر

ترامپ از احتمال تحریم عربستان خبر داد

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 308828
ترامپ از احتمال تحریم عربستان خبر داد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران بار دیگر از روابط این کشور با ریاض ابراز خشنودی کرد، اما تحریم احتمالی مقام‌های سعودی در پی مفقودی و قتل احتمالی روزنامه‌نگار «جمال خاشچقی» را هم منتفی ندانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ که در آریزونا سخن می‌گفت، افزود: امیدوارم بتوانیم روابط خود را به شکل کنونی حفظ کنیم. کارهای بسیاری هست که می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: بزودی پاسخ برخی پرسش‌ها را خواهیم داشت. در تصمیم‌گیری [برای واکنش احتمالی به ریاض]، کنگره را هم دخالت خواهم داد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا قصد وضع تحریم‌هایی علیه مقام‌های سعودی را دارد، گفت: احتمالش هست.

با این وجود، وی بار دیگر به روابط تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: اولین سفری که رفتم به عربستان سعودی بود و بخش بزرگی از دلیل من برای این کار، موافقت آن‌ها با اختصاص 450 میلیارد دلار به خرید [سلاح] و سرمایه‌گذاری در آمریکا بود.

خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از دو هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان اطلاعی از او در دست نیست.

با وجود محکومیت ریاض در افکار عمومی جهان، کاخ سفید تاکنون از اتخاذ موضعی صریح علیه مقام‌های سعودی خودداری کرده است.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر در گزارشی به نقل از منابع خبری خود نوشته بود که دولت ترکیه، مستندات صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می‌کند خاشقچی شکنجه شده و سپس به قتل رسیده است.

با این وجود ترامپ روز جمعه در صفحه توئیتر خود مدعی شد که برخلاف گفته رسانه ها، چنین مستنداتی به دست «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نرسیده است.