۰ نفر

اتحادیه عرب قدرت و اثرگذاری خود را از دست داده است

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۸
کد خبر: 308793
اتحادیه عرب قدرت و اثرگذاری خود را از دست داده است

« الاخضر الابراهیمی» وزیر خارجه اسبق الجزایر و نماینده پیشین سازمان ملل برای حل بحران سوریه اوضاع این روزهای جهان عرب را فاجعه بار دانست و گفت، اتحادیه عرب فلج شده و قدرت تصمیم گیری برای حل مشکلات مردم را از دست داده است.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، الابراهیمی در همایشی تحت عنوان' نقش رسانه ها در تقویت ارزش های زندگی مسالمت آمیز مردم با هم ' در شهر مستغانم واقع در شمال شرق الجزایر گفت، زمینه برای دفاع از حقوق مردمان ستمدیده و حل و فصل نزاع ها و درگیری ها به دلیل تک قطبی شدن جهان کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که در دهه های 1960 و 1970، سازمان هایی مانند سازمان کشورهای غیر متعهد نقش مهمی در مجمع عمومی سازمان ملل برای دفاع از ملت ها مقابل تبعیض نژادی و بین المللی کردن مساله فلسطین داشت.

وزیر خارجه اسبق الجزایر در ادامه از کشورهای جهان به ویژه کشورهای جهان سوم خواست در پی تحقق طرح ها و برنامه هایی شبیه طرح های سازمان کشورهای غیر متعهد باشند.

نماینده پیشین سازمان ملل برای حل بحران سوریه در ادامه سخنان خود، از گسترده شدن دامنه درگیری ها و جنگ ها در جهان عرب ابراز تاسف کرد و گفت، نبود همبستگی میان کشورهای عربی باعث تضعیف آن ها شده و در تغییر شرایط ژئوپلتیک منطقه تاثیر گذاشته است.

الابراهیمی اضافه کرد ، این روزها ائتلافی تحت عنوان ' مغرب عربی ' یا کشورهای عربی به صورت کل وجود خارجی ندارد و قدرت های منطقه ای جدیدی مانند ایران و ترکیه ظهور کرده اند و موازنه قوا بر هم خورده است .

وی در پایان از رسانه ها در کشورهای اسلامی خواست مراقب دام ها باشند و به ابزاری برای ایجاد اختلاف و فتنه تبدیل نشوند .