۰ نفر

یک زن سفیر جدید آمریکا در قطر شد +عکس

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 308727
یک زن سفیر جدید آمریکا در قطر شد +عکس

16 ماه بعد از خروج سفیر آمریکا از قطر نسخه آنلاین روزنامه الرایه چاپ دوحه از معرفی مری کاترین فی معاون نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به عنوان سفیر جدید این کشور در قطر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نامزد معرفی شده فارغ التحصیل رشته حقوق و دیپلماسی از دانشگاه تافتس آمریکا است و سابقه سفارت در سودان جنوبی ، معاون نمایندگی آمریکا در اتیوپی ، مدیریت بخش عراق در شورای امنیت ملی آمریکا و نماینده حکومت ائتلاف موقت عراق در استان های میسان و العماره را در کارنامه دارد .

دانا شل اسمیت ، سفیر پیشین آمریکا در قطر، سال گذشته و پس از آغاز بحران دیپلماتیک قطر و همسایگان این کشور ، دوحه را بدون ذکر هیچ دلیلی ترک کرد .

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم ، روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند

این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه این شروط را نقض حاکمیت خود می داند و به آن عمل نکرده است .

ترامپ در آغاز این بحران با حمایت از عربستان سعودی از قطر خواست فوراً به کمک‌های بزرگ مالی خود به تروریسم پایان دهد اما در ماه‌های بعد لحن خود را نسبت به قطر تغییر داد.

آمریکا در حال حاضر 10 هزار نظامی در پایگاه العدید قطر به عنوان بزرگ ترین پایگاه هوایی خود در خاورمیانه مستقر کرده است .

دولت قطر اخیرا اعلام کرد مبلغ 1.8 میلیارد دلار برای توسعه این پایگاه اختصاص داده است .