۰ نفر

روسیه: آمریکا جنگ تجاری با ما را آغاز کرده است

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 308490
روسیه: آمریکا جنگ تجاری با ما را آغاز کرده است

نخست وزیر روسیه تاکید: تحریم های بخش بانکی روسیه از سوی آمریکا در واقع اعلام جنگ تجاری به مسکو است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دمیتری مدودف در گفت و گو با شبکه یورونیوز با بیان این مطلب افزود: هرچند مسکو قادر به مقابله با این فشارهاست، اما سیاست تحریم، نظام اقتصادی جهان را تخریب می کند.

وی ادامه داد: هیچ شک و تردیدی نداریم که اقتصاد ما (روسیه) توانایی سازگاری با هر گونه فشار را دارد، اما معلوم نیست که آمریکا چه نیازی به این گونه اقدامات (تحریم ها) دارد.

مدودوف با بیان اینکه با این فشارها نمی تواند موضع روسیه را در خصوص موارد مختلف تغییر دهد، اضافه کرد: سیاستمداران در آمریکا و برخی کشورهای غربی برای تسویه حساب در داخل، به روسیه حمله می کنند و کارزار ضدروسی برخی سیاستمداران در این کشورها عمدتا برای ماندن در قدرت، تشکیل دولت و دستیابی به برخی منافع، تدارک دیده می شود.

آمریکا از سال 2014 بیش از 60 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده و به تازگی چند بانک این کشور را مورد تحریم قرار داده است .

بنظر می رسد با سرعتی که آمریکا در تحریم های ضد روسی در پیش گرفته تا پیش از پایان سال بسته های تحریم های روسیه سه رقمی شود.

چرا که آمریکا هر ماه یا حداکثر سه ماه یکبار بسته جدید تحریمی در مورد روسیه وضع می کند و افراد و شرکت ها و سازمان های روسی بیشتری را در فهرست های تحریمی خود می گنجاند.

بر اساس قوانین آمریکا، افرادی که نامشان در این فهرست ها قرار می گیرد، اولا دارایی هایشان در آمریکا توقیف می شود و دوم اینکه تجارت با این اشخاص منع می شود و اتباع آمریکایی یا کشورهای دیگر که این ممنوعیت را رعایت نکنند، مجازات می شوند.

'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه به تازگی درباره تحریم های غرب علیه کشورش گفت: آمریکا بطور هدفمند روابط با روسیه را متشنج می کند، حال آنکه باید این واقعیت را بپذیرد که با تحریم نمی تواند شرایط خود را بر روسیه تحمیل کند.