۰ نفر

نرخ رشد اقتصادی آلمان کم می‌شود

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 308473
نرخ رشد اقتصادی آلمان کم می‌شود

مقامات آلمانی اعلام کردند که به دلیل افزایش منازعات تجاری و کاهش صادرات، انتظار دارند رشد اقتصادی امسال و سال آینده آلمان کند شود.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آلمان با اشاره به منازعات تجاری و اختلال در مبادله کالا و خدمات، بریگزیت و جنگ تجاری آمریکا، اعلام کرد این مسائل می‌توانند از طریق کاهش صادرات آلمان باعث محدود شدن نرخ رشد اقتصادی این کشور شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق آمار منتشرشده توسط وزارت امور اقتصادی آلمان، رشد تولید ناخالص داخلی امسال آلمان به ۱.۸ درصد کاهش خواهد یافت که ۰.۵ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی است. همچنین انتظار می رود نرخ رشد اقتصاد آلمان در سال ۲۰۱۹ نیز بدون تغییر و در سطح ۱.۸ درصد باقی بماند.

پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفت: با توجه به افزایش رویکرد حمایت‌گرایانه و منازعات تجاری، بخش داخلی اقتصاد آلمان بار اصلی رشد را بر دوش خواهد کشید. از نظر مقامات آلمانی، محرک اولیه رشد اقتصادی این کشور را صادرات تشکیل می‌دهد اما حتی در بدترین شرایط، احتمال وقوع رکود در اقتصاد آلمان وجود ندارد.

فلوریان هنسه، کارشناس"برنبرگ بانک" گفت: تقصیر این اوضاع بر گردن مسائل تجاری، قیمت نفت، ایتالیا و بریگزیت است. این مشائل امسال بر اقتصاد آلمان تاثیر گذاشتند و به نظر می‌رسد پیامدهای منفی آن‌ها ادامه خواهد داشت.

صندوق بین‌المللی پول نیز در گزارش جدید خود، رشد اقتصادی امسال آلمان را ۱.۹ درصد پیش‌بینی کرده که ۰.۶ درصد کمتر از برآورد ابتدای سال است.