۰ نفر

نامه شدید‌اللحن مقتدی صدر به ترامپ

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 308423
 نامه شدید‌اللحن مقتدی صدر به ترامپ

رهبر جریان صدر عراق خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا او را فرعونی طغیانگر و گمراه خواند و خواست تا سیاستش را اصلاح کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف «سائرون» عراق در نامه‌ای شدید‌اللحن خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از او خواست به جای درخواست‌های مکرر برای انجام تحقیقات درباره جنایت انجام شده در حق «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان بهتر است به جنایات جاری در کشورهای یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی و آفریقا نیز بنگرد.

وی طی پستی در توئیتر خطاب به ترامپ نوشت: بهتر است به‌جای آنکه جهان را را با فریادهای بیهوده ات برای «خاشقجی» که تنها مشخصه آن، تابعیت آمریکایی است، پر کنی و به جای آنکه خواستار تحقیق درباره جنایت صورت گرفته علیه او شوی، بهتر است چشمانت را معاینه کنی، شاید جنایاتی که در یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی، آفریقا و ..در جریان است را ببینی. این کشورها پر از قبور شده‌اند و جنگها و بیماری‌های مسری آنها را نابود کرده است.

صدر در ادامه به ترامپ توصیه می‌کند که گوشهایش را نیز نزد پزشکانش معاینه کند زیرا دچار ناشنوایی شده است. شاید از این راه صدای فریادهای مادران و کودکان و شیون آنها و ناله‌های زخمی‌ها و نیز صدای توپخانه‌هایی که منازل این افراد را تخریب می‌کند و نیز هواپیماهایی که بازارها را بمباران می‌کند را نیز بشنود.

رهبر جریان صدر همچنین نوشت: اگر خود را «رهبری جهانی» می دانی، باید که از این [کشورها نیز که نام بردم] حمایت کنی، همچنان که شایسته است از روزنامه نگارانی دفاع کنی که از رنج کشورهای جهان سوم می نویسند، دفاع کنی.همان‌گونه که تو و امثال تو از کشورهای پیشرفته مدعی آن هستید.

مقتدی صدر افزود: چه نوع پیشرفتی به شما این حق را می دهد که از تمامی این [روزنامه نگاران] چشم پوشی کنید و به دفاع از اتباع خود بپردازید و به دلایل واهی این کشورها را اشغال و قوانین پست خود را در آن جا اعمال کنید...

در ادامه این پست آمده است: هرگز چنین نیست، ای فرعون تو طغیان کرده‌ای.. تو برای کسب میلیاردها دلار پول از کشورهای خلیج [فارس]، با این کشورها چانه‌زنی کردی تا آمریکا همچنان ثروتمند و آفریقا و دیگر کشورها، فقیر و محروم بمانند. پس تو از گمراهانی.

در بخش پایانی این نامه، صدر از سیاست یک بام و دوهوای واشنگتن در حمایت از برخی طرف‌ها و مقابله با طرف‌های دیگر، و نیز حمایت از اسرائیل بدون توجه به سایر تحولات جاری در جهان انتقاد کردو این سیاست را ظلمی بزرگ در حق بشریت دانست و گفت که روزی وعده مظلومان محقق خواهد شد.

رهبر جریان صدر همچنین تاکید کرد: کشورت را اصلاح کن و ما را رها کن تا خودمان کشورهایمان و ملتهایمان را اصلاح کنیم. بر ما دیکته‌های خود را که ما آنها را نمی‌خواهیم، دیکته نکن. ما دین خود را داریم و شما نیز دین خود.

این نامه مقتدی صدر همزمان با جنجال به راه افتاده بر سر ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و دست و پازدن واشنگتن برای تبرئه ریاض از این ترور و میانجیگری‌هایش میان ریاض و آنکارا خطاب به ترامپ نوشته شده است.

07