۰ نفر

ترامپ، تهدید اصلی علیه خود را فاش ساخت

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 308409
ترامپ، تهدید اصلی علیه خود را فاش ساخت

افزایش نرخ بهره بانک فدرال، تهدید اصلی علیه ترامپ است.

به گزارش اقتصادآنلاین از اسپوتنیک،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سیاست افزایش نرخ بهره پایه را تهدید اصلی موفقیت او به عنوان رئیس جمهور می داند.

در سپتامبر 2018، بانک فدرال یک بار دیگر نرخ بهره بانکی را افزایش داد (به میزان 0.25 درصد افزایش نرخ بهره، از میزان 25-2.25 درصد سالانه به 1.75-2 درصد در سال رسید)، بانک فدرال قصد دارد تا میزان بهره سیاست پولی خود را بیشتر کند.

به گفته ترامپ، بانک مرکزی فدرال، تهدید اصلی علیه او است، زیرا نرخ بهره را به سرعت افزایش می دهد. او همچنین شکایت کرد که بانک مرکزی فدرال، که به عنوان بانک مرکزی در ایالات متحده عمل می کند، یک ساختار مستقل است و فشارهای دولت بر آن تأثیر نمی گذارد.

به گزارش فاکس بیزینس، همان زمان، ترامپبارها از بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره انتقاد کرده و می گوید که این کار می تواند به رشد اقتصادی آسیب وارد کند.

علاوه بر این، به عقیده ترامپ بانک فدرال هنوز هم با دو وظیفه اصلی خود مواجه است: حفظ تورم و حفظ اشتغال. تورم در حال حاضر کمی بیش از دو درصد و بیکاری 3.7 درصد — پایین ترین سطح در حدود نیم قرن است.

پیش از این در خبر ها آمده بود که علت اصلی سقوط اقتصادی آمریکا، جنگ تجاری آمریکا و چین است که اخیراً به خاطر ادعای وجود چیپ های جاسوسی در وسایل ساخت چین شدت پیدا کرده است. از جمله شرکت های اپل و آمازون از پیدا شدن چیپ های جاسوسی در وسایل ساخت چین خبر داده اند.