۰ نفر

کمک 14.5میلیارد دلاری جام جهانی به اقتصاد روسیه

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹
کد خبر: 308351
کمک 14.5میلیارد دلاری جام جهانی به اقتصاد روسیه

گزارش جامع منتشر شده توسط کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 در مورد پیامدهای مالی ناشی از میزبانی این تورنمنت بر اقتصاد روسیه، از کمک 14.5 میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور حکایت دارد.

به گزارش راشا تودی، کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه در جریان کنفرانسی که روز گذشته در قطر برگزار شد، اعلام کرد که در فاصله سال های 2013 تا 2018، مسکو مجموعا مبلغ 14.5 میلیارد دلار عواید اقتصادی داشته است؛ مبلغی معادل 1.1 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر این اساس، مبلغ مذکور 4 میلیارد دلار بیشتر از هزینه تخمینی است که برای میزبانی این تورنمنت در نظر گرفته شده بود.
در ادامه گزارش اقتصادی کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 به این نکته اشاره شده است که این تورنمنت بزرگ از زمان آماده سازی تا برگزاری، موجب به وجود آمدن 315هزار شغل برای روس ها شده و مجموعا 7 میلیارد دلار به درآمد جمعیت این کشور افزوده است.
گزارش مذکور در حالی منتشر شده است که عواید و منافع ناشی از برگزاری جام جهانی 2018 که به مدت یک ماه در 11 شهر روسیه برگزار شد؛ همچنان ملموس است، منافعی که از جمله آن می توان به افزایش سالیانه 2.3 تا 3.2 میلیارد دلاری درآمدهای گردشگران تا 5 سال آینده اشاره کرد.
جام جهانی موجب هجوم خیل گردشگران از 31 کشور حاضر در این تورنمنت به روسیه شد؛ هوادارانی که بر طبق آمار 84 درصد، نظر و تفکرشان را در مورد روسیه تغییر داده و احساس بهتری نسبت به مردم این کشور پیدا کردند و 90 درصد هم گفته اند که به سایرین توصیه می کنند تا از روسیه بازدید کنند.
اعطای امتیاز میزبانی بیست و یکمین دوره جام جهانی به روسیه موجب شد تا رسانه های غربی در خصوص خطرهایی که از سوی آشوبگران (هولیگان ها) روس در کمین هواداران فوتبال نشسته است؛ هراس انگیزی کنند.
اما نه تنها هیچ کدام از پیش بینی ها جامه عمل نپوشید بلکه این تورنمنت بزرگ بدون کوچک ترین حاشیه قابل ذکری، در نهایت شور و هیجان برگزار شد و در پایان هم از سوی بسیاری افراد به عنوان یکی از بهترین میزبانی ها مورد تمجید قرار گرفت.