۰ نفر

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان:

اتحادیه اروپا 15میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 308071
اتحادیه اروپا 15میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اتحادیه اروپا در چند سال اخیر بیش از 15 میلیارد دلار در کشورمان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش 'رپورت' ، المار محمدیاراف، در اجلاس وزیران خارجه کشورهای فعال در برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپ در لوکزامبورگ افزود: اتحادیه اروپا همچنان شریک تجاری اصلی جمهوری آذربایجان است . 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی، با اشاره به اینکه 50 درصد گردش تجاری خارجی جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا انجام می گیرد، گفت : در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 شرکت از کشورهای عضو این اتحادیه در جمهوری آذربایجان فعال هستند . 
محمدیاراف، سال 2018 میلادی را از لحاظ توسعه همکاری جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا سال بسیار مهمی عنوان کرد و گفت : امضای توافقنامه اولویت های همکاری میان دو جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا ،آغازگر مرحله مهمی در روابط دو طرف است . 
وی ابراز امیدواری کرد که این سند چارچوب لازم برای همکاری جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا در سالهای 2018 تا 2020 میلادی را ایجاد کند . 
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین آمادگی کشورش برای توسعه همکاری های درازمدت با اتحادیه اروپا را اعلام کرد . 
جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا بصورت رو ابط دوجانبه و در قالب برنامه مشارکت شرق این اتحادیه همکاری می کند . 
برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا در سال 2009 میلادی به اجرا گذاشته شده و هدف از آن تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی این اتحادیه با شش کشور تازه استقلال یافته،شامل جمهوری آذربایجان ، اوکراین ، مولداوی ، گرجستان ، ارمنستان و بلاروس است .