۰ نفر

وزیر خارجه آمریکا به دیدار «بن‌سلمان» رفت

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 308069
وزیر خارجه آمریکا به دیدار «بن‌سلمان» رفت

وزیر خارجه آمریکا در ادامه حضورش در ریاض به دیدار ولی‌عهد عربستان رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه حضورش در ریاض با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پامپئو امروز در ریاض پس از دیدار با شاه سعودی به دیدار ولی عهد عربستان رفت.

هنوز جزئیاتی از مسائل طرح شده در این دیدار منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این، به دیدار شاه سعودی رفته بود و مقصد بعدی او ترکیه است.

سفر پامپئو به عربستان یک روز پس از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  با ملک سلمان درباره روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن و جدیدترین تحولات منطقه صورت گرفت.

ترامپ در این گفت‌وگو از روند همکاری مشترک سعودی - ترکی درباره پرونده ناپدپد شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و منتقد نظام آل سعود، تقدیر کرد و طی پستی که در توئیتر، اعلام کرد: «من فورا وزیر خارجه کشورمان را برای دیدار با پادشاه (عربستان سعودی) به این کشور می‌فرستم».

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) پس از مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول، ناپدید شد اما سه روز بعد رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شواهد نشان‌دهنده کشته شدن خاشقچی پس از ورود به کنسولگری است امری که عربستان آن را رد کرد و مدعی شد خاشقچی از کنسولگری خارج شده است. 

پیش از این اعلام شده بود که پامپئو درباره این پرونده با شاه سعودی (سلمان بن عبدالعزیز) دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

شبکه خبری سی.ان.ان دو شب پیش در گزارشی اعلام کرد که مقامات سعودی بعد از آنکه در این خصوص تحت فشار قرار گرفته‌اند احتمالا برای پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی آماده می‌شوند؛ اما اعلام خواهند کرد که او به شکل غیرعمد و در بازجویی کشته شده است.

در همین خصوص روزنامه القدس العربی از وجود سه سناریو در این خصوص پرده برداشت و نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای نجات متحد سعودی خود از تنگنای قتل «جمال خاشقچی»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه خود را عازم ریاض کرده است.