۰ نفر

جذب ۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 307303
جذب ۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه

رئیس دفتر سرمایه گذاری ترکیه اعلام کرد این کشور در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۸ توانسته است هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

به گزارش آناتولی، آردا ارموت گفت این کشور انتظار دارد تا پایان امسال ۱۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نسبتا بدون تغییر باقی مانده است. ارموت افزود: هنگامی که به مسائل از دید اقتصادی نگاه می‌کنیم مهم است که آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی نباشد. وی با بیان این که سال ۲۰۱۹ با توجه به اصلاحات ساختاری صورت گرفته در اقتصاد ترکیه سال خوبی خواهد بود افزود: ترکیه کماکان نظر سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیشتر موسسه‌های رتبه بندی  " مودی" و " استاندارد اند پورز" با اشاره به نوسانات ارزی اخیر ترکیه، رتبه اعتباری ترکیه را کاهش داده و سرمایه‌گذاری در این کشور را پرریسک اعلام کرده بودند. لیر ترکیه امسال ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

بنابر اعلام سایت سانتاندر ترید، تا پایان سال ۲۰۱۷ هلند بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه بوده است و پس از این کشور، اسپانیا، آذربایجان، اتریش، انگلیس، آلمان، ژاپن، بلژیک و آمریکا بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در این کشور داشته اند.