۰ نفر

وزیر خزانه‌داری آمریکا در اجلاس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت می‌کند

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳
کد خبر: 307119
 وزیر خزانه‌داری آمریکا در اجلاس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت می‌کند

"استیو منوچین" وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد با وجود کنار کشیدن رسانه ها از اجلاس سرمایه گذاری عربستان، در این نشست در ریاض شرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اکثر رسانه های گروهی و رهبران تجاری آمریکا از شرکت کردن در اجلاس "ابتکار سرمایه گذاری آینده" که قرار است در ماه جاری میلادی در ریاض برگزار شود انصراف داده اند. آن ها در اعتراض به نقش عربستان در ناپدیدشدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در  ترکیه و احتمال قتل وی، از شرکت در این کنفرانس خودداری کرده اند.

با این وجود، وزیر خزانه داری آمریکا و بانک های وال استریت روز جمعه اعلام کردند که در این نشست شرکت می کنند.

منوچین در مصاحبه با سی ان بی سی تصریح کرد در حال حاضر برای شرکت در اجلاس سرمایه گذاری عربستان برنامه ریزی کرده است و هر زمان که اطلاعات بیشتری در مورد پرونده خاشقجی به دست آمده و اوضاع تغییر کند، می تواند درباره اتفاقات بعدی فکر کند.

پیش از این، رسانه های معتبری همچون سی ان ان، فایننشال تایمز، نیویورک تایمز، سی ان بی سی، بلومبرگ و اکونومیست، شرکت هایی مثل اوبر، و چندین سرمایه دار بزرگ آمریکایی از شرکت در اجلاس ریاض انصراف داده اند.

غیبت بسیاری از رسانه ها و شرکت های فناوری در اجلاس سرمایه گذاری عربستان که از آن به عنوان "نشست داووس در صحرا" یاد می شود، می تواند ضربه بزرگی به اعتبار این اجلاس و چشم انداز اصلاحات پیشنهادی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باشد.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.