۰ نفر

پاکستان: اسلام آباد به تجارت با تهران ادامه خواهد داد

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۲
کد خبر: 306884
پاکستان: اسلام آباد به تجارت با تهران ادامه خواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام مخالفت کشورش با تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: اسلام آباد به تجارت با تهران ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد فیصل» روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها در اسلام آباد در مورد تهدید های مقامات آمریکا علیه کشورهای جهان و از جمله قطع روابط اقتصادی و بازرگانی با ایران گفت: پاکستان در راستای منافع خود روابط بازرگانی با ایران را گسترش خواهد داد.
وی گفت: پاکستان مخالف هر نوع تحریم اقتصادی قلدرمآبانه قدرت های جهانی علیه کشورهاست و معتقدیم که این اقدامات نه تنها بر زندگی مردم آن کشور تاثیر منفی می گذارد، بلکه بر توسعه کل منطقه تاثیرگذار است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد: محدودیت هایی که تحریم ها ایجاد می کند، بر فرصت های اقتصادی و مبادلات بازرگانی بین کشورها تاثیر منفی می گذارد.
محمد فیصل گفت: دولت پاکستان در راستای منافع خود در حال بررسی استفاده از فرصت های تازه برای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: پاکستان در قبال ایران با هیچ کشوری در حال مقابله نیست.

*** انتقاد دوباره از خروج آمریکا از برجام
این مقام وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 موسوم به «برجام» گفت: آمریکا زمانی از توافقنامه هسته ای برجام خارج شد که جمهوری اسلامی ایران به مفاد آن پایبند بود و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این نگاه و نظر را در گزارش های خود تایید کرده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: برجام الگوی مناسبی برای حل همه مناقشات و اختلافات بین المللی است که بر اصول دیپلماسی و گفت گوی سیاسی استوار شده است.

*** روابط آمریکا و پاکستان
محمد فیصل در خصوص آینده و سطح روابط پاکستان با آمریکا گفت: پس از روی کار آمدن دولت جدید تعاملات با دولت آمریکا افزایش یافته است.
وی با اشاره به سفر «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز گفت: آمادگی خود را برای هر نوع همکاری با جامعه بین المللی برای حل و فصل بحران افغانستان از طریق راه های مسالمت آمیز اعلام کرده ایم.
محمد فیصل افزود: البته همه کشورهای از جمله آمریکا، دولت افغانستان و بازیگران منطقه ای نیز در تامین امنیت افغانستان نقش مهم ایفا می کنند.

*** آینده کریدور اقتصاد چین و پاکستان
سخنگوی وزارت امرو خارجه پاکستان در مورد آینده کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به (سی-پک) و نقش عربستان در آن گفت: چین و پاکستان از کشور ثالث برای سرمایه گذاری بزرگ در طرح 'سی پک' حمایت می کنند.

*** آینده مذاکرات هند و پاکستان
سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان همچنین گفت: اسلام آباد هیچگاه از گفت و گو با هند طفره نرفته و آماده مذاکره با دهلی نو برای حل همه مشکلات و تنش ها نظیر جامو و کشمیر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص انتشار اخباری در رسانه های این کشور مبنی بر قاچاق پول از مرز زمینی ایران و پاکستان نیز گفت که این اخبار را شنیده است ولی این موضوعات به دیگر دستگاه های مسئول این کشور مربوط است.
وی انتشار خبرهایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت رسانه ها و اعمال محدودیت بر مطبوعات در این کشور را رد کرد.