۰ نفر

صندوق بین‌المللی پول:

جنگ تجاری آمریکا با چین جهان را فقیرتر می‌کند

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 306354
جنگ تجاری آمریکا با چین جهان را فقیرتر می‌کند

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد جنگ تجاری که آمریکا با چین به راه انداخته است، جهان را فقیرتر و به مکانی خطرناک‌تر تبدیل می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول در آخرین ارزیابی خود نسبت به اقتصاد جهانی هشدار داد جنگ تجاری آمریکا علیه چین جهان را فقیرتر و به مکانی به مراتب خطرناک‌تر بدل خواهد کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این صندوق در گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری و سال آینده میلادی را کاهش داد.
در گزارش این صندوق آمده است یک جنگ تجاری تمام عیار بین چین و آمریکا مانعی جدی بر سر بهبود اوضاع اقتصاد جهانی ایجاد خواهد کرد.
مائوریس اوبسفلد، کارشناس ارشد اقتصادی این صندوق می‌گوید: ایجاد موانع تجاری بیشتر به خانوارها، شرکت‌ها آسیب خواهد زد و از رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: سیاست‌های تجاری منعکس‌کننده رویکرد‌های سیاسی است و این رویکرد‌ها در بسیاری از کشور‌ها هنوز حل نشده و در شرایط مطلوبی قرار ندارد و همین امر برای اقتصاد جهانی مخاطره‌آمیز است. اخیراً چین در پاسخ به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرد که از جمله آن‌ها اعمال تعرفه بر واردات گاز طبیعی مایع‌شده است.
دونالد ترامپ طی توئیتی چین را تهدید کرده است اگر چین علیه کشاورزان، دامداران و کارگران صنعتی آمریکا کاری کند، انتقام اقتصادی سریع‌تر و بزرگ‌تر علیه این کشور در راه خواهد بود.